Sık geçen başlıklar

ilk maaşın şimdiki maaşa dolar bazında kıyası 5

ekşi'de gör
2007 yılında ilk işe girdiğimde aldığım maaş dolar bazında 800 dolar
2021 yılında farklı bir işte çalışıyorum aldığım maaş dolar bazında 540 dolar

evet, bu ülkeye 15 senenizi veriyorsunuz, karşılığında %40 fakirleşiyorsunuz. o da hala bir iş sahibi olduğunuza şükrederek. üstelik 2007 yılında 500 dolara alabileceğiniz şeyleri şimdi 1000 dolara bile alamıyorsunuz. aslında reel anlamda 2-3 kat fakirleştim.

bir y kuşağı olarak 2007 yılında gençtim, hevesliydim, idealisttim ve mutluydum. şu anda mutsuzum, umutsuzum, bıkkınım. edirne'den batıya hangi ülke gel dese koşarak dönmemek üzere gidecek durumdayım. üzücü durum şu an z kuşağı bu genç yaşlarında aynı düşüncede.
memur

2013 kur 1,90 tl - maaş 940 $
2020 kur 8,25 tl - maaş 485 $

yarım kalmışım.
mevcut maaşım, dolar bazında 2010 maaşımla aynı seviyeye geldi. sözüm ona arada kaç tane terfi zammı, enflasyon zamları var. teşekkürler emeği geçenler, teşekkürler büyük resmi gören kardeşler.
3000 dolar mı? başlangıç maaşı mı?

ilk maaşım günlük yevmiye olarak 25 tl idi. lisede bir yaz tatilinde palyaçoluk yapmıştım. yıl: 2008 olmalı. 20 dolara tekabül ediyor sanırım. aya vurduğumuzda 600 civarı ediyor. ama zaten 5 gün çalışmıştım.

şu anki maaşım 3750 tl. 539 dolar ediyor.

eveeeet palyaçoyken daha fazla kazanıyormuşum.

tanım: ne kadar boş bir başlık hem de soru şeklinde yazılmış diye düşünürken ufkumu genişleten bir düşünce zincirine sokan dolar kuru hesaplama sorusudur.