Sık geçen başlıklar

gram altın 29

ekşi'de gör
daha da düşmezsen ananı sikeyim. gazoz kapağından daha değersiz hâle gelesin avradını siktiğimin.

faize para yatırıyorsun enflasyona eziliyor.
altın alıyorsun anası sikiliyor.
borsa desen gırgıriyede şenlik var.

acayip sinirlerim bozuk.
insanlar paradan para kazanma derdinde değil... "param değer kaybetmesin." derdindedir.

bunun faizsiz yolu da kabaca döviz, altın, gayrimenkul yatırımdır.

borsadan çoğu insan anlamaz. anlayamaz... anladığını sananların bile %80'i aslında güvenilir kağıtları toplayanlar.

faiz de pisliktir. uzak durmak isteyene saygım sonsuz.

gidip bitcoine yatırıp, malı mülkü ite köpeğe kaptırmaktan da korkuyor insanlar. doğaldır.

o nedenle..

gram altın almaya devam eder insanlar.

rasyoneldir.

arsa alacak parası yoksa ne yapacak?

altınla çok oynuyorlar son zamanlarda ama grafiğin ölçeğini küçültürsen hala stabil.
gördüğüm kadarıyla insanımızın birbirine hakaret etmesine vesile olan bir emtia.

arkadaşlar birbirinize ana bacı sövmeden, mal salak aptal orospu evladı falan demeden bilgi paylaşamıyor musunuz? bankada/fiziki saklamanın da, fon/mevduat üzerinden alarak değerlendirmenin de artıları ve eksileri var. buradan ilerleseniz ya niçin hakaret ediyorsunuz birbirinize?

bloomberg'te de böyle tartışılsa ya bu konular, ne kadar eğlenceli olur.
"warren buffet sert konuştu: coca cola'ya yatırım yapmayan vurduruyordur."
arkadaşlar faiz düşükken altın yükselir artınca düşer bu son 3 senedir böyle. bu sebeple faizler düştüğünden 6 ay sonra altın en yüksek seviyesinde iken almayacaksınız satacaksınız. bunu normal herhangi biri olarak söylüyorum
yatırımcısının kafasının basmadığı bir nokta var.
1000 kere söylendi, o yüzden kafasının basmadığı diyorum.
neyse bir daha söyleceğim.

sen 1 gram altını bugün 400 'e alıp, 6 ay sonra 400'e bozduğunda,
"ne kar, ne zarar ettim" diyemezsin.

benzer şekilde, 400' e alıp, 6 ay sonra 410 'a bozduğunda,
"10 lira kar ettim" de diyemezsin.

bir yatırımdan kar elde ettim diyebilmen için, ilgili vadede sağladığın getirinin,
piyasadaki en risksiz ve devlet güvenceli olan vadeli tl mevduat faizi getirisinden daha yüksek olması lazım.

bunu kabullenip, fırsat maliyeti nedir, öğrenip, ona göre yapın yatırımınızı. alım satımınızı.

diğer türlüsü, kendinizi kandırmak, başka bir şey değil.
ya millet çok fakir ya da ben çok zenginim, adam yüklü alcam 4 gram, en iyi teklif veren kuyumcudan alcam diyo. sanki 400 kilo alcak amk, 4 gram ne la?
yaklaşık 200bin tl yatırımım litecoin, eos ve xlm de olan biri olarak söylüyorum bu kripto para olayında bomba yakın gibi ama zararda olduğum için kaçamıyorumda.

şu anda her yerde btc konuşuluyor ve altına it muamelesi cekiliyorsa bilinki
yakın zamanda altın uçacak hüsran ise btc de ve altcoinlerde olacak..

her zaman derim bir yerde fomo oluşmaya başlamışsa oradan kaçın, patlarsa zarar büyük olur.
bir yerde artık umut tükenmişse oraya yatırım yapın beklentin boş çıksa bile hatta daha da düşse bile en azından diğeri kadar zararın olmaz
ytd yazıp da insanları yanlış yönlendirenlerin olduğu başık.

piyasa altını fiyatlamak için sizin aşıyı yemenizi beklemez arkadaşlar, bir olay olduğu sırada, bir sonraki olayın fiyatlanmasına başlanmıştır bile.
bu her emtiada aynıdır, hisselerde de aynıdır.
beklenti satın alınır, gerçekler satılır.