üst edit 7: sosyal medyada video var aile ricası üzerine sildim.
---------------------------
üst edit 6: canlı yayın yaptığı iddia edilen mağdur olan arkadaşın yayınladığı video.
twitüst edit 5: son gelen bilgilere göre yasal süreç ve soruşturma yarın başlıyormuş.
üst edit 4: yavrumuz vefat etmiştir.
üst edit 3: o kadar çok mesaj geliyor ki, aşağıya son editi yaparak bitiriyorum bu entry için girişi. kalbim kaldırmıyor artık.
üst edit 2: şu müzikli paylaşımlarınız yerin dibine batsın, yok olun be...
üst edit : video hassas bünyeler için rahatsız edici olabilir. belki kan revan bir durum yok ama gördüğünüz çaresiz bakışlar ömrünüz boyunca unutamayacağınız bir çift güzel gözü unutmamanızı sağlayabilir. unutmayın zaten, unutmayın...
---------------------------
bir çocuk düşünün yarın aygın baygın. belki de altına çiş kaçırdı, üşüdü, korktu ve daha önemlisi hala ne olduğunu anlayamadı bile. bizim salak insanımız ise ''bakın bu çocuğu ben kurtardım artık altın madalyayı götüme takarsınız'' isteğiyle canlı yayın açıyor. bu saçmalıktan daha öte bir şey bence. eğitimli olduğunu zanneden cahiller bu ülkeyi mahvediyor. canlı yayın yapacağım diye çocuğu bir eliyle zor tutan adam belki de iç kanama tehlikesi olan evladımızı yere düz bir vaziyette bile tutmuyor. keşke cahiller ölse. ulan be hey hayvanın evladı üstündeki monta bari sarsaydın şu güzel evladımızı. hakaret etmeden fikrimi beyan etmekte ne zorlanıyorum anlatamam...
---------------------------
edit: gelen mesajlarla daha da üzülüyor ve kahroluyorum... doğruluğu konusunda kendim net bilgi sahibi değilim mesajlara istinaden bu bilgiyi paylaşıyorum. lanet olsun bu eğitimsizlik ve cahilliğe ismi a.d.m. vücudunda kırıklar varmış ve rahmetli olmuş. annesi gibi ama kardeşi ve babası yaşıyormuş. gelen mesajlar doğrultusunda, adana şehir eğitim ve araştırma hastanesi yatan hasta bloğunda çocuk yoğun bakım 1 ünitesinde hayatını kaybetmiş. hatta bir çok doktordan eleştiri almış. umarım daha iyi bir yerdesindir güzel evladım. bir aptalın gösteriş merakı yüzünden kendisine bir şans daha verilmiş olan çocuk cahillik sebebiyle rahmetli olmuş. deprem değil ihmal öldürür, deprem değil cehalet öldür.
size her haltın şov yaparak yapılması gerektiği algısını yerleştiren zihniyet yok olur umarım...
---------------------------
edit 2: behind the big gate isimli yazarın mesajını olduğu gibi paylaşıyorum sizlerle. son cümlesi beni inanılmaz duygulandırdı.
enkazdan çıkarıldığı güne kadar enkaz altındaki sıcaklığa adapte olmuş çocuk çıkar çıkmaz aluminyum folyo ile sarılması lazım veya ilk safhada battaniye ve kesinlikle ısıtıcı ile ısıtılmaması, su verilmemesi lazım
bu adam ihmalle bu çocuğun ölümüne sebebiyet vermekten yagılanabilir; hiç bir şey yoksa üstündeki kıyafeti çıkarıp üzerine sarmayı mı akıl edememiş?
karanlıkta 10 gün beklemiş çocuğun gözüne telefon flaşı kamera flaşı nasıl tutulur? bu konuyu güncel tutalım,
cehaletin yozlaşmanın delili ispatı apaçık "yeni türkiye" nin ürünü bu; aynı kendi. madencilerimiz dahil kurtarma ekiplerini kenara itip kendisi kurtulanlarla tekbir eşşilğinde kurtarma kaydı alan afad kemik islamcı kitlesi, akp propaganda aygıtları gibi,
hepsinin hesabını sormak borcumuz.
---------------------------
edit 3: iç kanaması-doku hasarı crush sendromu ve kırık kemikler olası ise kucakta bekletmek yerine belki de enkazın dibinde, sedye yoksa bile uygun sedye pozisyonunda çocuğu bekletmek lazımdı,
bu halde vücudunu stabil hale getirmeden kucağına alıp "yüklenip" yola çıkarıp ambulansların geçtiği yola götürmesi, taşırken sarsması, çocuğun hareket etmek zorunda bırakılması belki daha fazla zorladı 10 gün sonunda çok kısıtlı kaynakları kalmış bir çocuğun metabolizmasını,
ve adamın aldığı kararlar bütünü neyse aslında çok zor koşullarda gerçekleşiyor, gecenin soğuğu, karanlık, aciliyet ve kimsesizlik!
ama arka plandaki o müzik/video kurgusu ihmaller ne ise iyi niyetle bakmayı imkansızlaştırıyor.
---------------------------
edit 4:
#149350587 mutlaka okuyun. djefsane isimli yazar.
---------------------------
son edit :
gerçekten çok mesaj geldi. acil servis hemşirelerinden, doktorlardan, güvenlik görevlisinden, yazılımcıdan, aşçıdan, yazardan, okurdan, yurt dışında ev hanımından ve hüznünü acısını gizleyemeyen vicdan sahibi insanlardan.
hakaret etmeden fikirlerimi beyan edemiyorum ama öfkemi de bastıramıyorum içimdeki acı doldu taştı. o gözleri, o çaresiz bakışları ve yaşadığı acıdan hareket bile ettiremediği göz kapaklarını unutamıyorum. bununla ilgili bana ve geri kalan insanlara birileri yardım etsin bize yol göstersin ne yapmalıyım ne yapmalıyız? 3 gün önce antakya'da 2 gün yardımda bulundum. gördüklerimi unutma şansım yok. unutamıyorum geceleri uyuyamıyorum, aranızda psikoloji ile alakalı bilgisi olan varsa bize yardım edin.
şimdi bu küçük evladın durumu benliğime işlendi görmezden gelemiyorum. insanlar mesajlar atıyor, ailesi ve eşi dostu ile alakalı şahsın kısmen ismine twitter hesabına bile ulaşmışlar ama kapanmış ve net değil. öldüreceğim, asacağım, keseceğim ve dahi gün yüzü görmemiş nice küfürler ediyorlar. acı bizim, suç bizim, ceza bizim, can bizim... yeter yahu ağlamaktan geceleri uykularımızın kaçmasından biçare düştük. ben bu haldeysem o acıyı orada yaşayanlar ne halde anlamak mümkün değil allah yardımcıları olsun.
bu adamı bizim eğitim sistemimiz bizim toplumumuz yetiştirdi. bu cahilliği ve kendini bilmezliği biz yaptık. bulsak dövsek, sövsek veya vurup kırsak neye fayda kim geri getirebilir gidenleri. eğer bir suçlu varsa biziz. ben suçluyum en az sizin kadar ben de suçluyum. korku psikolojisi içerisinde söyleyemediğimiz şeyler veya dile getiremediğimiz duygular içimizde ya popülarite meraklısı insanlar ya da psikopatlar, sosyopatlar yeşertiyor.
sırf bir şeyler bildiği halde konuşamayan veya söylediklerimi iletirken adımı sakın verme diyen insanlar gördüm. yazık ya. söylediklerinde hukuki olarak hiç bir suç unsuru olmamasına rağmen başıma bir şey gelir mi düşüncesi ile hareket edemiyoruz. geldiğimiz hale mi, yaşananlara bakıp dönüşeceğimiz hale mi üzüleyim bilemiyorum.
yazar jim rohn der ki, “insan, en çok vakit geçirdiği 5 kişinin ortalamasıdır.”
bütün ülkenin öyle veya böyle bir şekilde etkileşimde bulunduğunu varsayarsak, en eğitimsizle en eğitimli arasındaki fark 3 kişidir. o adamı aramayın abiler, ablalar aramayın amk aramayın amk dünyasında aramayın o adamı...
biz öldürdük o güzel kız çocuğunu...