ben de bir tarafı muhafazakar bir ailede büyüdüm. cemaatçi filan değiller, üzerimde herhangi bir baskı da kurmadılar ama annemin ailesi olduğu için çok baskı görmemiş olabilirim. babamın ailesi hiç gelemez öyle şeylere. neyse efenim her yerde kitap vardı ve ben çöpte bulduğu gazeteyi bile okuyan bir çocuktum. çeşit çeşit dini neşriyat okudum bu vesileyle. çocuklar için olan bir tanesinde musa ile hızır'ın hikayesi vardı ki beynime kazınmıştır. efenim musa peygamber bir gün hızır ile bir araya gelmiş, amacı ondan bir şeyler öğrenmekmiş. çünkü hızır, peygamberlerin bile saydığı biriymiş. beraber bir süre yolculuk yapmışlar ama hızır onun kabullenemeyeceği şeyler yapınca yollarını ayırmışlar. hızır'ın yaptıklarından biri ise yolda oynamakta olan masum bir çocuğu öldürmek. sonrasında açıklaması ise bu çocuğun büyüyünce azılı bir din düşmanı olacağı ve ailesini bile yoldan çıkaracağı şeklinde. kendisi hızır olduğu için gaybı biliyor ve bu sebeple olanları önlemek için çocuğu öldürüyor. sonradan allah onlara salih bir evlat verecek ve bunun acısını unutup mutlu olacaklarmış. kendisi de bu çocuğu öldürerek hem onu hem ailesini günahkar olmaktan kurtarmış oluyormuş.
yani arkadaşlar kafa bu. normal bir ebeveyn tepkisi beklemeyin. muhtemelen bu hikaye onlara da anlatılıyor şu aralar ve belki kendilerini şanslı görüyorlar.
13.01.2022 · 30. sıra
gri balikcil
12.01.2022 01:44 ~ 09:37