tolkien, tüm eserleri. başta tabiki yüzüklerin efendisi. çocukken zor bir dönemden geçtiğimde tanışmamın etkisinden olabilir diye düşünüyorum.
Sık geçen başlıklar
duygusal bağ kurulan kitap 6
ekşi'de görcamus - yabancı
bu kitapta cenazeye katıldım, katil oldum, köpeğim için ağladım, bir adamın ağzını burnunu kırdım.
bu kitapta cenazeye katıldım, katil oldum, köpeğim için ağladım, bir adamın ağzını burnunu kırdım.
nasıl yapmalı?
çernişevski
çernişevski
(bkz: noruvei no mori) kitapligimdaki onlarca kitabin icerisinde, her ani kafamda canlandirabildigim tek kitap. kafam dusuncelerle doldugunda yuruyuse cikarim ve bazen kendimi tokyo sokaklarinda nereye gittigini bilmeden dolasan naoko gibi hissederim. karakterlerde ya bir tanidigima, ya da kendime rastliyorum. "intihar" kelimesi hakkinda, saka bile yapilmasini kaldiramama sebebim de bu kitap.
bir de hayata karsi derin duyarlilik anlamindaki japon felsefesi mono no aware etkisini en fazla hissettigim eser. satirlar, hayatin gelip geciciligine huzun ile dolu.
bir de hayata karsi derin duyarlilik anlamindaki japon felsefesi mono no aware etkisini en fazla hissettigim eser. satirlar, hayatin gelip geciciligine huzun ile dolu.
şiir dendi mi sisler bulvarı, hikâye dendi mi son kuşlar ve roman dendi mi saatleri ayarlama enstitüsü...
bir de hepsinden karışık ferhantoloji...
bir de hepsinden karışık ferhantoloji...
bir küçük prens de benden.
çünkü “gülünü bunca önemli kılan, uğrunda harcadığın zamandır.”
çünkü “gözler kördür. insan ancak yüreğiyle baktığı zaman gerçekleri görebilir.”
çünkü “çölü güzel kılan, bir yerinde bir kuyu saklıyor olmasıdır.”
çünkü “ölene kadar sorumlusun gönül bağı kurduğun her şeyden.”
gönül bağı kurduğum en güzel kitaptır kendisi.
çünkü “gülünü bunca önemli kılan, uğrunda harcadığın zamandır.”
çünkü “gözler kördür. insan ancak yüreğiyle baktığı zaman gerçekleri görebilir.”
çünkü “çölü güzel kılan, bir yerinde bir kuyu saklıyor olmasıdır.”
çünkü “ölene kadar sorumlusun gönül bağı kurduğun her şeyden.”
gönül bağı kurduğum en güzel kitaptır kendisi.