Sık geçen başlıklar

dolar alıp yatırım yaptığını sanan tip 2

ekşi'de gör
2019 yılında arkadaşım 300 bin liraya ev satın aldı. (55 bin dolar)

o yıl dolar ortalaması 5.5 liraydı.
şu an 31.7 lira

eyt'den emekli olup istanbul'dan memleketine gittiği için evi satışa çıkartan arkadaşım önce 2 milyon lira istedi ama uzun süredir satamadı. şu an 1 milyon 750 bin tl istiyor. fiyatı düşürdüğü halde satamıyor.

seçimden sonra dolar 40 lira seviyesine ulaşacak. ticaret odası başkanı bile dolar baskılanıyor açıklaması yaptı. seçim bittikten sonra görün şenliği...

neyse konuya dönersek kur 40 liraya gelirse bizim arkadaşın dolar bazında epey bir zararı olacak. tek kar ettiği yer 4 sene kira vermedi. (500 bin lira civarı) şayet arkadaş kkm yatırımı yapsaydı zaten paranın gözüne vurmuştu. (kira masrafını 2 sefer çıkarmıştı)

yarım asırdır istanbul'da en karlı yatırım olan emlak sektörü bile dolar karşısında ekside...

çok anlamam coin işlerinden ama sert düşüş haberlerini yarı yarıya değer kayıplarını duydum.

borsaya gelecek olursak peugeot 207 arabasını satıp borsaya giren arkadaşım mercedes'e az kaldı diyordu. geçenlerde gördüm saçları dökülmüş stressten. yine kuyruğu dik tutuyor kardan zarardayım falan diyordu.

dolar dolardır.
riski yoktur.
tl'ye karşı her zaman kazandırır.
istediğin an elinin altındadır.

evet ben de o tip birisiyim.

(edit: verdiğim örnekte kkm diyorum arkadaşlar. %5 dolar enflasyonu onun getirisi yanında espri kalıyor)