hemfikir olduğumuz üzere.. cok kötü final yapan bir dizi oldu ama bence çok daha tatmin edici şekilde bitebilirdi.
finali izlememiş olanlar için spoiler teşkil edebilir o nedenle eğer izlemedi iseniz burdan sonrasını okumayınız. izledikten sonra gelip okumak adına favorilere ekleyebilirsiniz.
--------spoiler-------
hepimiz tahmin ediyordu zaten. dizinin sona ermesinin tek yolu dex'in ölmesi idi burda zaten şüphe yok ama nasıl olduğu konusunda oldu isyanlarımız.. saçma sapan aceleye gelmiş o son bölüme kadar her şey harika giderken batırdılar.
oysa harika bir şekilde de bitirilebilirdi ..
o nedenle sonunda yine dexin öldüğü ama hepimiz için çok daha kabul edilebilir bir senaryo gerekiyordu.
benim tercih ettiğim son, başka bir sezon olmayacaksa en az 3-4 bölüm daha sürerdi ya da 1 sezon daha uzatılabilirdi birazdan anlatacaklarımla..
internette kabul gören görüşleri bir araya getirerek ve kendi yorumlarımı katarak sizlere herkesi tatmin edecek dexter finali senaryosunu takdim etmek isterim.
arka planda en sevdiğim dexter soundtrack epilogue açıp onun eşliğinde okuyun lütfen.. başlıyoruz
https://youtu.be/4vc7zg1ickc
mevcut sezon angela'nın kurt'un sığınağını bulmak için karakoldan ayrılmasından sonra başlar. dexter logan'ı öldürüp nezarethaneden kaçmaz elbette. süreç batista'nın ortaya çıkıp dexter'ı miami'ye geri götürdüğü zamana kadar devam eder.
kurt'un kadınları sakladığı sığınağının medyada yer aldığını, kayıp kızların ailelerinin isyanını ve kurt'un her yerde arandığını görürüz.
batista ve dexter'ın miami'ye gelişi, eski ekiple karşılaşması eminim herkesin beklediği bir şeydi.. duygusal sahneler yaşanır elbette. masuka evlenme noktasındadır ve evliliğe veda partisinde tüm konuşulan dexterin ortaya çıkışı üzerine olur.
harrison, angela ve audrey ile şimdilik iron lake'de kalmaya devam eder.
dexterın mahkemede sorgulamalarını görürüz. mahkeme sahneleri sonunda her şeyi itiraf edene kadar sürer. cinayetleri neden işlediğini, amacının kanundan kaçıp yakalanmayan kişileri cezalandırmak olduğunu ve böylece bir sürü masum insanın da kurtulduğunu anlatır.
miami metro artık her şeyi bilmektedir ve tepkilerini görürüz. özellikle laguerta ve doakes'ın ölümlerinin sebebi açığa çıkınca dexter'a karşı büyük tepki gösterirler.
aynı zamamda mahkeme devam ederken büyük parlak ışıklarda, kurban kurban onun ihtişamlı günlerini yeniden yaşarız ve eski günleri bir anlamda yad etmiş oluruz.
medyaya yansıyan süreç ile halkın yarısı onun bir canavar olduğunu düşünür ve diğer yarısı, masum insanların birkaç istisnası dışında yaptıklarıyla gerçekten çok mutlu olur ve onu kahraman olarak görür..
dexterın hep istediği ve insanların onu olduğu gibi kabul etme hayalini gerçekleştirmiş oluyor bir nebze bunlar da.
dexter'ın kalan kurbanları olan ve 2. sezon bay harbour butcher sonrası bulunamayan pek çok kayıp vaka kapanır böylece
derken dexter, kurt'u öldürdüğünü de itiraf eder. kayıp kız ailelerinin birkaç üyesi, dexter'a bunun için teşekkür ederek bir açıklama yapar.
harrison, infaz tarihi yaklaştıkça babasını gerçekten kabul etmekle kendisi ile savaşır. sonunda, idam tarihinden önce babasını görmek için florida'ya gider.
harrison babasını o haliyle kabul etmiştir. sadece duygularını anlamaya çalışmaktadır. yıllar sonra bulduğu babası iğne ile idam edilecektir.
infaz günü yaklaştıkça protestocular/dexter destekçileri cezaevinin dışında yoğun olaylar yaratır. o bir kan donduran cani katil mi yoksa kahraman mı ? farklı görüşler çatışır
dexter'ın infaz öncesi oğluyla son görüşme sahnesi logan'ı öldürmemesi dışında şimdiki finale benzer ama çok daha duygusal olacaktır. ben yazarken bile gözlerim doluyor. oysa mevcut finalde dex ölürken küfrediyordum harrison'a..
harrison dex'in hannah'ya yazdığı mektubunu da yanında getirir. mektubu tekrar okuduğunu ve neden ayrıldığını, bugün olacakların oğlu için en iyisi olduğunu vurguladığını duyarız..
baba oğul birbirine sarılıp ağlarlar. dexter, oğluna hayatı boyunca ilk kez sevdiğini söyler (tıpkı şimdiki finaldeki gibi) burada yaşanacak olanlar izleyicilerin dexterın kaderini daha kolay kabul etmesine yardımcı olur.
final sahnesinde dexter son dakikalar için hazırlanır.
koltuğa oturduğunu ve ellerinin bağlı olduğunu görürüz.
dexter kameraya huzurlu bir şekilde bakmaktadır. iç sesiyle diyalog şöyle olur...
“harry hep haklıydı. bu bir şekilde benim ölümümle sona erecekti. varlığım sevdiğim herkese zarar verdi. yokluğum belki insanları daha mutlu edecek. bu karanlık yolcunun da yolunun sonu... ”
dizinin finalinde izlediğimiz kişilerin görüntüsü burada devreye girer .. doakes , laguerta , rita ve debra'nın gülümseyen yüzlerini görürüz..
dexter'ın yüzüne odaklanır tekrar kamera ... gözleri kapanır ve bir damla yaş süzülür... ekran kararır.. arka planda bildik blood theme çalarken yazılar akmaya başlar
https://youtu.be/e2xxizphuoo
.....
bu şekilde bir final izlese idik çok daha doğru bir uğurlama ve hayranlara bir saygı duruşu olacağını hissediyorum... yıllar boyu unutulmayacak bir final olurdu ve gerçekten internet sallanırdı ...
12.01.2022 · 38. sıra
radioactive cat
11.01.2022 02:32 ~ 02:46