şimdi anlamadığım bir nokta var, anlatabilecek olan beri gelsin. galatasaray'ın son 10 yılda, yüksek performans göstermesi veya yüksek potansiyel taşıdığını düşünmesi üzerine transfer ettiği ve kariyerini daha ileri noktaya taşıyamayan futbolcular aşağıdaki gibi (26 ve üzeri yaş oyuncular liste dışı):
ufuk ceylan, yaş: 23, bonservis: bilinmiyor (2009)
yekta kurtuluş, yaş: 25, bonservis: 3,75 m € (2010)
çağlar birinci, yaş: 24, bonservis: 1,5 m € (2010)
musa çağıran, yaş: 17, bonservis: 500 b € (2010)
serdar özkan, yaş: 23, bonservis: yok (2010)
mehmet batdal, yaş: 24, bonservis: yok (2010)
colin kazim, yaş: 24, bonservis: yok (2010)
ali turan, yaş: 26, bonservis: yok (2010)
sercan yıldırım, yaş: 21, bonservis: 3 m € (2011)
yiğit gökoğlan, yaş: 22, bonservis: 2,5 m € (2011)
ceyhun gülselam, yaş: 23, bonservis: yok (2011)
furkan özçal, yaş: 22, bonservis: yok (2012)
salih dursun, yaş: 22, bonservis: 2,75 m € (2013)
koray günter, yaş: 19, bonservis: 2,5 m € (2013)
oğuzhan kayar, yaş: 18, bonservis: 750 b € (2013)
veysel sarı, yaş: 25, bonservis: 700 b € (2013)
umut gündoğan, yaş: 23, bonservis: 550 b € (2013)
tarık çamdal, yaş: 23, bonservis: 4,75 m € (2014)
endoğan adili, yaş: 19, bonservis: 400 b € (2014)
jem karacan, yaş: 26, bonservis: yok (2015)
tolga ciğerci, yaş: 24, bonservis: 3 m € (2016)
ahmet çalık, yaş: 22, bonservis: 2,5 m € (2016)
emrah başsan, yaş: 24, bonservis: yok (2016)
caner erkin, sinan bolat ve serdar aziz galatasaray'da verimli olmamalarına rağmen kariyerlerini bir şekilde devam ettirdiler.
son 10 yılda, 26 yaş ve altında transfer edilen yerli futbolculardan sadece selçuk inan ve sinan gümüş kariyerini ilerletebildi. bu sezon birini göbek atarak bedavaya yolladılar, diğeri gitse de göbek atarlardı. 2018'de transfer edilen emre akbaba ve emre taşdemir'in ne olacağı ilerleyen senelerde belli olur ancak umutlu da değilim.
transfer ettiğin 30 oyuncunun sadece 2'sinin kariyerine olumlu yönde etki etmişsin, fenerbahçe ve beşiktaş bu konuda daha kötü değil. entry'nin başında anlatabilecek olan beri gelsin demiştim ya, hadi anlatın bakın amına koduklarım, bu adamlar niye galatasaray'a gitsin?