izlediğim en iyi bilim kurgu dizisi.
aslında şu (bkz:
#109537742) entryme ek yapacaktım ama akışı çok bozduğunu düşünüp ayrıca yazmaya karar verdim.
---
spoiler ---
tannhaus'un makinesinin ne yaptığını anlamayanlar olmuş. tannhaus, makineyi çalıştırmak için nükleer enerji kullanıyor. dikkat ederseniz makine, nükleer santralin arazisindeki sığınakta. 1986'da bu makine çalıştığında, nükleer santralde o malum kaza meydana geliyor. varil varil
dark matter (omg
dark mı?!
*) çıkıyor ortaya. tabii bu arada
wormhole gibi bir şey açılıyor ve paralel bir dünya meydana geliyor (makine muhtemelen minyatür bir
big bangi tetikliyor).
adam'ın geçmişe giderek yaptırdığı
sic mundus geçitleri sayesinde wormhole kullanılabilir hale geliyor. ama adam, spesifik olarak istediği zamana gidebilmenin peşinde. bunun için de (sadece bunun için mi?)
helge'ye çocukları kaçırtıp denemeler yaptırıyor.
claudia'nın dediği gibi, o patlama ardında
sezyum kalıntıları bırakıyor. sezyumun yarı ömrü
30 yıl. aynı durum,
jonas 2019'da geçidi kapatırken ve 2020'de tekrar açarken de oluyor çünkü yine nükleer yakıt kullanıyor. en sonunda biriken sezyum etkisiyle
kıyamet denen zaman durması ve patlama gerçekleşiyor. ve bu 2. patlama ile varillerdeki dark matterlardan geriye
tanrı parçacığı kalıyor. daha sonra
jonas(adam) ve
claudia bu parçacığı kullanarak istedikleri zamana gitmelerini sağlayan portalı yapıyor. madem bunun yolu buymuş o zaman çocukları neden kaçırıyor? diğer entrymde bahsettiğim zaman örüntüsü ve aile ağaçlarının sağlanması için o çocukların kaybolması gerekli, düğümlerdeki olaylar aynen korunmalı.
sonuç olarak
tannhaus'un makinesi, tasarım amacına uygun olarak bir zaman makinesi değil; paralel dünyaları yaratan bir güç ve zaman yolculuğunun keşfini sağlayan bir tetikleyici.
edit: şu "kaçırılan çocuklar" meselesini biraz daha açalım. o çocukların ölmesi neden gerekli?
mads kaçırılıp ölmese ve 1986'daki haliyle 2019'a atılmasaydı,
ulrich zaman yolculuğundan şüphelenip mağaraya girmeyecek ve 1953'e gitmeyecekti.
eric ve
yasin öldürülüp 1953'e atılmasaydı
ulrich cinayetle suçlanıp hapse atılmayacaktı. ve o bu şekilde 1953'te mahsur kalmasa,
hannah yüzleşmek için o tarihe gitmeyecek ve
silja'yı hiç doğuramayacaktı. böylelikle
nielsen sülalesi ve hatta
jonas da hiçbir zaman var olamayacaktı. (alternatif evrende
ulrich'in 53 yerine 86'ya gitmesi önemli değil. bu durumda
yasin ve
eric'i 1986'ya atıp yine hapse girmesini sağlayabilirler ve
hannah da 86'ya gider.
egon'la ilişki yaşayıp silja'yı doğurur.
silja'nın ne zaman doğduğu önemli değil, önemli olan büyüdüğünde bir şekilde 1890'a gitmesi.)
zaman makinesi deneylerinin de
adam tarafından paravan olarak kullanıldığını düşünüyorum. çünkü
noah ve
helge'ye direkt "git öldür" dese öldürmezlerdi muhtelemen.
noah dindar bir kişilik, zamanda yolculuğu kullanarak
cennet'e ulaşabileceklerine filan inanıyor. bu kutsal amaç için deney yaptığını sanıyor. zaten en sonunda kandırıldığını anlayıp
adam'a isyan ediyor.
---
spoiler ---