apollo 11 kayıtlarının silinmesi diye bir şey yoktur. silinen videoların yavaş taramalı televizyon versiyonları, yani sizin anlayacağınız dilde bir anlamda raw kayıtlarının ilk halidir. 1969'da görev sırasında zaten bütün dünyaya canlı yayın olarak verilmiş, nasa bunu normal televizyon formatında kaydetmiş, dünyanın her yerinde de sayısız cihaz tarafından bu formatta kaydedilmiştir. canlı canlı kaydedildikten sonra yavaş tarama kamerasından çıkan verileri ayrıca saklama ihtiyacı hissedilmemiş.
günümüz teknolojisiyle düşünürseniz anlamazsınız. adam google drivedan atmıyor raw sstv kayıtlarını. avusturalyaya gönderiyor, orada kopyalanıyor, kopyalandıktan sonra ilk kaydedilen filme ihtiyaç duyulmadığı için siliniyor. kopyasını aldıktan sonra adam neden saklasın? o dönemde bunu yapmak "bu otoyoldan bir kez gidildi bir daha gitmeyelim" demek gibi bir şey. düz prosedürü uyguluyor adamlar. daha sonra kopyaları bulunuyor restore ediliyor zaten.
mahkemeden dolayı ortaya çıktığı falan yok. 2006'da artık gelişen teknolojiden dolayı nasadaki kamera ekibi biz bunların rawlarını bulsak yüksek kalite olacak şekilde editleriz diyorlar. muhabbet buradan çıkıyor. sonra haberlere yayılıyor. medya belli zaten "nasa kasetleri kaybetmiiiş!" diye haber yapmaya meraklı. halbuki arayan nasa'nın kendisi. kaynak kaynak2
24.08.2023 · 47. sıra
planescapetorment
23.08.2023 10:53 ~ 10:59