Sık geçen başlıklar

bira bardakta mı yoksa şişede mi içilir sorunsalı 5

ekşi'de gör
şişede içerseniz şişenin ucunu birayı içebilmek için emdiğinizde mideniz bira ile beraber havayla dolar bu da sonrasında şişkinlik hissetmenize sebep olur. bu aynı zamanda pipetle içilen herhangi bir sıvı için de geçerlidir.
bira bardakta içilir. hem fazla asidin yumuşatılması için , hem de şişkinlik hissetmemeniz için.
şu an sırt çantamda evvelki geceden kalma 2 teneke kutu bira var ve buzdolabına koyamıyorum evdekiler görür de içer diye. aklım onlarda, kafam bozuk. siz hâlâ bardak mı şişe mi.

bira denen şey içiliyor hanımlar beyler. içecekseniz için şunu adamı deli etmeyin.
bu bir türkiye sorunsalı. şık şık mekanlarda minnoş gibi kızların önüne "takk" diye şişe konulup gidilen "tek" ülke türkiye'dir. dünya'nın neresine giderseniz gidin biranız bardağı ile beraber gelir. date'e çıkmış çiftler kamyon şoförü gibi kafaya şişe dikiyorlar, çok garip. gerçekten servis bilinci olan çok az mekan dışında masaya bira servis etmeyi bilen yok ülkede.

bardakta içilmesinin sebebi birayı havalandırmak, aromaların ve dibe çökmüş mayaların karışmasını sağlamak, biranın gazlanmasını sağlamak ve görselliktir. ayrıca şişede bira içerken farkında olmadan vakumlayarak içersiniz, bu da fazla gaz çekmenizi sağlar ve midede şişkinlik yapar. ayrıca vakumlayarak içince bira ağzınızın içinde köpürmeye başlar.

biranın şişede içilmek zorunda kalındığı ortamlar tercih değil pratik zorunluluktur ve istisnadır. mesela kalabalık bir parti olabilir, konser, festival alanı olabilir, maç veya plaj gibi lojistik sorunların olacağı ortamlar olabilir. ama asla akşam yemeğe çıkmış bir çiftin masası değildir.
çorba kasesinde kaşıkla içilir.