Sık geçen başlıklar

atatürk sağcı mıydı solcu mu sorunsalı 5

ekşi'de gör
türk milliyetçisiydi evet. ama şu an türk milliyetçisi denince aklınıza gelen "türk milliyetçi"lerinden değil.
ne sağcı ne solcuydu halkçıydı. vatandaşın bağımsız ve onurlu iyi bir yaşama sahip olması ideali vardı.
"ben her şeyden önce bir türk milliyetçisiyim. böyle doğdum. böyle öleceğim."

laf ebeliği yapıp arkasından atıp tutmayın!

"ben her şeyden önce bir türk milliyetçisiyim. böyle doğdum. böyle öleceğim. türk birliğinin, bir gün hakikat olacağına inancım vardır. ben görmesem bile, gözlerimi dünyaya onun rüyaları içinde kapayacağım. türk birliğine inanıyorum, onu görüyorum. yarının tarihi, yeni fasıllarını türk birliğiyle açacaktır. dünya sükununu bu fasıllar içinde bulacaktır. türk'ün varlığı bu köhne aleme yeni ufuklar açacak, güneş ne demek, ufuk ne demek, o zaman görülecek." başbuğ atatürk

seküler türk milliyetçiliği = türkçülük

edit: imla
bu konuda falih rıfkı atay'ın anıları nettir. atatürk hayatının hiçbir döneminde bu akımlardan birine meyletmemiştir. atatürk olması gerektiği gibi dünyada var olan sistemlerden ülkemize uygun olan kısımlarını almış ve ülkemiz için orijinal bir sistem kurmuştur. bu nedenle de sağ ve sol akımların tamamı başarısız olup yok olurken atatürk inanmış ve başarmıştır.
"benim manevi mirasım bilim ve akıldır." diyen birisi olarak akılcıdır (bkz: rasyonalizm) atatürk. sağcı veya solcu değildir.