Sık geçen başlıklar

asgari ücrete son 45 yılın en büyük zammı gelmesi 2

ekşi'de gör
işgücü piyasasını altüst eder. 2016'da ettiği gibi. mesele asgari ücretin seviyesi değil, mesele çalışanlarının ne kadarının asgari ücretli olduğu.

türkiye'de çalışanların yarısından çoğu asgari ücretli. böyle bir zamla üçte ikisi asgari ücretli olur. hatta bazı memurlar bile asgari ücret seviyesinde maaş almaya başlar.

olacak olan yeni ekonomik dengenin, çalışan nüfusun büyük çoğunluğunun aynı ücreti alacak olmasına göre kurulmasıdır.

olması gereken asgari ücrete sıfır zam yapılıp çalışanların ücretlerinin performans ve yetkinliklerine göre artırılarak asgari ücretten uzaklaştırılmasıdır.

ama olmaz. çünkü çalışanlar çaresiz bırakıldı. sendikal faliyet bastırılarak veya sarıya boyanarak bırakıldı. mesleki eğitim bitirilerek bırakıldı. üniversiteli işsizler ordusu yaratılarak bırakıldı. sanayide çalışacak yetişmis eleman açığı yaratılarak bırakıldı. çiftçi ve tarım borca batırılarak bırakıldı. devlet desteklerinden veya vergi indirimlerinden çalışana bir şey verilmemesi ile bırakıldı. adaleti kaybeden hukuk sistemi ile çalışanın hakkını araması sündürülerek bırakıldı. ve ilah...

vasıfsız veya tecrübesiz bir azınlığın, bu iki özelliğini geride bırakana kadar, alması makul olan ücret, çalışanların çoğunluğuna dayatıldı. isterlerse üç beş katına çıkarsınlar. hiç bir şey çözülmez. hiç bir derde deva olmaz.
asgari ücrete yapılacak her zam mal ve hizmet maliyetlerini katlayarak arttıracağı için hepimize hayat pahalılığı olarak geri dönecektir. 2009 yılında asgari ücret 600-700 liraydı, şu anda 2800 lira. ne üzerinden hesaplarsanız hesaplayın, 2009 yılındaki 600 lirayla bugünkü 2800 liradan daha fazla şey alabiliyordunuz.