suat gönülay'ın sanırım leman'da çizdiği bir hikayesi vardı. evli çift yeni bir mahalleye taşınıyorlar. bir gün kapıdan içeri bir grup adam dalıyor. kadına kocasının önünde günlerce tecavüz ediyorlar. dergide haftalarca sayfa sayfa sürmüştü bu hikaye. bir de suat gönülay'ın nispeten karikatürden uzak çizgileriyle iyice inandırıcı duruyordu. karı kocanın nasıl çaresizlik içinde olduklarıı zaman içinde geçirdikleri psikolojik dönüşümü tüm ayrıntısıyla veriyordu.
hikayeyi okuduğumda ortaokuldaydım sanırım. o zamanlar kurgu ve hatta abartı olduğuna inanarak teselli bulmuştum. 20 yıl sonra bakıyorum ki ne kurgu ne de abartıymış. tepesinden bastırdıkça yanlarından pörtlemiş bir topluma dair bir kamu spotuymuş.
edit : hikayenin adı "baltalar evimizde" imiş hep versace versace biraz da alsace'ye ve kusmuk'a teşekkürler.
05.07.2015 · 26. sıra
ssg
04.07.2015 08:28 ~ 20:04