Sık geçen başlıklar

abd'den rusya'ya türkiye'yi bölüşelim teklifi 1

ekşi'de gör
iflah olmaz bir rus sempatizanı olarak derim ki, böyle şeylere hemen atlamamak lazım. dugin namlı arkadaş zaten bu tür şeyler söyleyip duruyor, ayrı mesele de, olan olay şu: idlip konusunda rusya ile türkiye arasında bir anlaşmazlık var. rusya türkiye'nin idlip olayını "bir şekilde" halletmesini istiyor, yani orası suriye'ye teslim edilecek, ya çok kanlı olacak, bunu kimse istemiyor, ya da bir şekilde anlaşılacak, bu iş de türkiye'ye havale edildi. türkiye ne yaptı? orayı elinde tutan cihatçılarla anlaştı, gidip afrin için iki üç noktada konuşlandı, o kadar. kısaca "bizim derdimiz cihatçılarla değil, kürtlerle" mesajını çaktı. rusya da yapılacak suriye halkları kongresi'ne pyd'yi davet ederek karşılık verdi. bizimkiler (ve iran) bu kez "olmaz öyle şey" diyerek toplantıyı erteletti. şimdi de rusya "bakın, 15 temmuz'da sizi biz kurtardık, unutmayın" diyor, "madem ihaleyi aldınız, görevinizi yapın" diyor, "öyle kendi kendinize köylü kurnazlıkları yapmayın, yemiyoruz" diyor, "dötünüz başınız ayrı oynamasın" diyor. bir de tabii, son paragraf mühim, kürtlere ilişkin yeni bir stratejisi var sanki rusların, bunun yolunu yapıyorlar.