Sık geçen başlıklar

90'ların özel olmasının nedeni 4

ekşi'de gör
o zamanlar çocuk olmamız ve 90'lar pop müziğinin muhteşem olmasının etkisidir kanımca, zira müziğin etkisi yadsınamaz.

ama ülkenin siyasal tarihi açısından değerlendirme yaparsak, ki yaşamlarımızı etkilediği için bence yapmalıyız, 90'lar deyince arka fonda halloween çalmaya başlıyor bende.

ülkede tehditlere boyun eğmeyip yazan, konuşan ne kadar gazeteci ve aydın varsa öldürüldü ve hiçbirinin katilleri "bulunamadı".

31 ocak 1990 - muammer aksoy - evinin girişinde silahla öldürüldü.
7 mart 1990 - çetin emeç - arabasının içindeyken şoförü ile birlikte silahla öldürüldü.
4 eylül 1990 - turan dursun - evinden işine giderken silahla öldürüldü.
6 ekim 1990 - bahriye üçok - evine posta ile gönderilen bir paketin içine yerleştirilen bombanın patlaması sonucu öldürüldü.
24 ocak 1993 - uğur mumcu - aracına konan bombanın patlaması sonucu öldürüldü.
8 ocak 1996 - metin göktepe - polisler tarafından dövülerek öldürüldü.
21 ekim 1999 - ahmet taner kışlalı - aracına konan bombanın patlaması sonucu öldürüldü.

terör olayları pik yapmıştı. faili meçhuller, gazi mahallesi olayları, sivas katliamı, başbağlar katliamı, 28 şubat, susurluk skandalı, derin devlet, mafya, hizbullah... ekonomi oldum olası bozuktu zaten, hiç düzeldiğini görmedik. yani ülke açısından sandığınız kadar özel değildi.

o zamanlar çoğumuz ya çocuktuk ya da genç. şimdi düşünüyorum da, bu sayko ortamdan iyi gelebilmişiz bugünlere.
buradaki yazarların çoğunun çocukluğunun veya gençlik yıllarının geçmesi .
yoksa daha yaşlı bir gruba sorulsa 80 ler, 70ler ... diye cevap verecektir.
o zamanlar kindar veyahut dindar bir nesil yoktu. herkes insandı. siyasetçiler belki kötü idi ama insanlar iyiydi. şimdi herkes kötü. çocuklar bile...
şu an 85 yaşında olan bir dede "ah doksanlar ah " diye değil " ah o ellili yıllar" diye söyleniyordur. bunun sebebi gayet açık. 15 ile 30 yaş arası dünyanın en zevkli dönemi olsa gerek. mesela size 77 yaşında 1 milyar dolar mı yoksa 17 yaşında 100 bin dolar mı diye teklif etseler muhtemelen 17 yaşı seçersiniz. (mülkiyet devri söz konusu olmamak şartıyla tâbi) bunun gibi işte. aranılan şey doksanlar seksenler olmayıp, asıl aranılan şey geçip giden gençliktir veya mutlu/huzurlu olunan yıllardır.