Sık geçen başlıklar

8 haziran 2022 yunanistan'ın navtex ilanı 2

ekşi'de gör
navtex deyince savasa girilecekmis gibi yaklasanlari okuyunca aklima nato tatbikatina gitmek icin abd savas gemisinin ispanya karasularina yaklastigi zaman ispanyollar arasinda yasanan hikaye / sehir efsanesi geldi;

"ıspanyollar: "burasi a-853, carpismadan kacinmak icin lutfen rotanizi 15 derece guneye
cevirin. su anda 25 deniz mili uzakliktasiniz ve tam uzerimize dogru
gelmektesiniz"

abd savas gemisi: "asil siz kendi rotanizi 15 derece kuzeye cevirin"

ıspanyollar: "negatif! tekrarliyoruz, rotanizi 15 derece guneye cevirin"

abd savas gemisi: "sizinle abd gemisinin kaptani konusuyor, kendi rotanizi derhal 15
derece kuzeye cevirin!"

ıspanyollar: "onerinizi makul ve mumkun bulmuyoruz. bize carpmak istemiyorsaniz 15 derece guneye cevirin"

abd savas gemisi: (sesini yukselterek) "sizinle abd deniz filosunun buyuklukte ikinci
ucak gemisi uss lincoln'un kaptani richard james howard konusuyor, beraberimizde
iki kruvazor, avci ucaklari, dort denizalti var. ayrica bizi hucumbotlar destekliyor.
size tavsıye etmiyorum, emredıyorum! rotanizi 15 derece kuzeye cevirin, aksi halde
filomuzun emniyeti icin gereken tedbiri alacagiz! derhal rotamizdan cekilin gidin!

ıspanyollar: "sizinle juan manuel salas alcantara konusuyor, burada iki kisiyiz.
beraberimizde bir kopek, aksam yemegimiz, iki sise bira ve bir de kanaryamiz var.
kanarya su anda uyuyor. ayrica bizi radyo istasyonu cadena dial de la coruna" destekliyor.
su anda ıspanya'nin finisterra galicia kiyisinda ve a-853 numarali deniz fenerinde
oldugumuzu gozonune aldigimizdan burdan hic bir yere gitmeye niyetimiz olmadigini
soyleyelim. deniz fenerimizin ıspanya'daki deniz fenerleri arasinda buyukluk acisindan
kacinci sirada oldugu konusunda da hic bir fikrimiz yok. kayalik sahillerimize kafadan
gecirmek uzere yonlenmis geminizin emniyeti icin istediginiz tedbiri alabilirsiniz.
ama yinede israrla tavsiye ediyoruz rotanizi 15 derece guneye cevirin.

abd savas gemisi: okey, anlasildi. tesekkurler.

not: hikaye alintidir. youtube'da orjinal dillerde telsiz kayitlari cok komik.
uyumayın yeter artık adamların yayınladığı navtex bu deniz alanları benim buraya olta bile sallayamazsın demek. adamlar kaş limanına kadar navtex ilan ediyor allah belanızı versin buna cevap vermeyen herkes vatan hainidir.