maddi açıdan bakacak olursak: iyi bir argon kaynakçasının aldığı maaşı görseniz, bilseniz; sikerim okulunu da üniversitesini de biz boşuna okumuşuz dersiniz.
Sık geçen başlıklar
4 yıl üniversite okumak yerine bir işte ustalaşmak 3
ekşi'de görbu sorunun en temel kaynağı türk toplumunun demografik yapısıdır. sonra ise eğitim sistemi gelir.
bizim insanımız evladını tanımıyor, tanımak istemiyor. bu çocuk ne iş yapabilir demiyor. spora yeteneği var mı, sanattan dallarında nasıldır aklının ucundan bile geçmiyor. yahu çocuk belki çobanlık yapmak istiyor. bir salın şu çocukları artık. (bir akrabam var endüstri meslek mezunu. sanayi de yapamadı çocuk mutlu olamadı şimdi 100 küsür koyunu var ondan mutlusu yok).
ikincisi bizim insanımız ülke gerçeklerinden uzak yaşıyor. sanıyor ki çocuğu üniversiteye gidince bir şey olacak. olmayacak. bu kadar çok üniversitenin, bu kadar üniversite öğrencisinin olduğu yerde kaliteli eğitim, kaliteli mezun olmaz. bu akp hükümetinin millete, devlete verdiği en büyük zararlardan biri de bu. üniversite eğitimini ayağa düşürdüler. ülkede zanaatkar kalmadı, ara eleman yetişmiyor, esnafın yanında çırak yok yetiştirebileceği. neden? herkes üniversitede çünkü.
yüzdelik dilimde öğrenci almak gibi saçmalık kimin aklına geldi çok merak ediyorum. bu yüzbinlerce işsiz mezun bu işgüzar arkadaşın yaptığının sonucudur.
bizim insanımız evladını tanımıyor, tanımak istemiyor. bu çocuk ne iş yapabilir demiyor. spora yeteneği var mı, sanattan dallarında nasıldır aklının ucundan bile geçmiyor. yahu çocuk belki çobanlık yapmak istiyor. bir salın şu çocukları artık. (bir akrabam var endüstri meslek mezunu. sanayi de yapamadı çocuk mutlu olamadı şimdi 100 küsür koyunu var ondan mutlusu yok).
ikincisi bizim insanımız ülke gerçeklerinden uzak yaşıyor. sanıyor ki çocuğu üniversiteye gidince bir şey olacak. olmayacak. bu kadar çok üniversitenin, bu kadar üniversite öğrencisinin olduğu yerde kaliteli eğitim, kaliteli mezun olmaz. bu akp hükümetinin millete, devlete verdiği en büyük zararlardan biri de bu. üniversite eğitimini ayağa düşürdüler. ülkede zanaatkar kalmadı, ara eleman yetişmiyor, esnafın yanında çırak yok yetiştirebileceği. neden? herkes üniversitede çünkü.
yüzdelik dilimde öğrenci almak gibi saçmalık kimin aklına geldi çok merak ediyorum. bu yüzbinlerce işsiz mezun bu işgüzar arkadaşın yaptığının sonucudur.
şimdiki aklım olsa böylesini tercih ederdim. aile yapısı, akademik potansiyel gibi zıbık nedenlerle bu önüme bir seçenek olarak bile sunulmadı açıkçası.
eskiden üniversitede mesleki anlamda bir şey öğrenmiyorsun ama sosyal ve entellektüel kimliğini kazanmanda kapsamlı bir etki de göz aradı edilemez diye düşünüyordum. artık bunun da saçma bir avuntu olduğu fikrindeyim.
üniversite okumasaydım şu an durduğum noktadan 4-5 yıl daha ileride olurdum muhtemelen.
eskiden üniversitede mesleki anlamda bir şey öğrenmiyorsun ama sosyal ve entellektüel kimliğini kazanmanda kapsamlı bir etki de göz aradı edilemez diye düşünüyordum. artık bunun da saçma bir avuntu olduğu fikrindeyim.
üniversite okumasaydım şu an durduğum noktadan 4-5 yıl daha ileride olurdum muhtemelen.