türkiye'deki kötümser, karamsar kafa yapısını çok güzel yansıtan bir başlığa konu olmuş eylem. ey okur, 30 yaşında bir insan gençtir. önünde uzun bir ömür ve kariyer vardır. sanki 70 yaşından sonra gidiyormuş gibi konuşmayın.
not: bana hâlâ türkiye'deki kafa yapısına göre, türk vatandaşı kafasıyla özel mesaj yazıp karşı argüman sunan yazar arkadaşlarım, kimsenin sizin kötümserliğinize, insanları başarıdan mahrum etmek için ayaklarından çekmenize ihtiyacı yok. 30 yaşından sonra yurt dışına taşınan insan zaten yaştan bağımsız olarak hayatında bazı değişiklikler yapmanın mümkün olduğu, normal karşılandığı bir ortamda olmak için gitmiştir. yapmak isteyen, her türlü olumsuzluğu göze alarak yapmaya çalışır. kimse gerizekalı değil, bekleyen risklerin herkes farkında. kaldı ki üç beş fetocu, pkklı gibi "türkler bizi kesiyor" diyip çakma iltica başvurusu ile kaçıp gitmediyseniz kimse sizin ülkeye geri dönmenize engel olmayacak. konfor alanından çıkabilecek gücü olan gider dener, umduğunu bulamayan geri döner. siz ise türkiye'de yaşayıp kariyernet'te "35 yaşını aşmamış" diye ilan vermeye devam edebilirsiniz.