Sık geçen başlıklar

2024 gelir vergisi dilimleri 3

ekşi'de gör
100 lira maaş alıyorsam ortalama %20 sini daha maaşı almadan vergi olarak ödüyorum.
kalan 80 lira ile alışveriş yapıp yine aldıklarım üzerinden %20 vergi ödüyorum.
fakat vergi levhası olanlar fatura kurnazlığı ile benden 1000 kat fazla para kazanırken benim verdiğim verginin yarısını bile ödemiyor. evine yaptığı alışverişi bile şirketine gider gösterip vergiden düşen var.
ben de brüt maaşımı alıp, tüm gider kalemlerimi düştükten sonra kalan tutar üzerinden gelir vergisi ödemek istiyorum. neden bütün yük bizim üzerimizde?
http://www.resmigazete.gov.tr/…12/20231230m2-12.pdf

%15-> 110.000 tl ye kadar
%20-> 230.000 tl ye kadar
%27-> 580.000 tl ye kadar
%35-> 3.000.000 tl ye kadar ve
%40 3.000.000 tl ve üzeri

olarak belirlenmiştir.

edit;

2023 yılı için dilimler

70.000 tl
110.000 tl
550.000 tl ve
1.900.000 tl imiş.

yüzde 27lik dilim sadece yüzde 5.4 artmış.

edit 2;

%27 lik dilim ücret gelirleri için 870.000 tl olmuş. bu da yine %58lik bir artışa denk geliyor. bu ayrıntı gözümden kaçmış dışarıdayken, eklemek istedim.
şuanda %35 vergi diliminde olan birisi maaşının yarısını vergiye ödüyor evet yarısını.bu sistem umarım bir gün değişir. sözde muhalefet partileri şu konuya bir el atsa da gündeme getirse. aldığımız 3 kuruş yine kısa sürede kuş olacak, sene sonu yine bitiklere döneceğiz. koca koca firmalar sinek kadar vergi ödeyip kamyon kadar para kazanıyor, iş bordrolulara gelince saplayın geçin. ne güzel cumhuriyet..