Sık geçen başlıklar

2021 türkiye genelinde fahiş zamlar 3

ekşi'de gör
2013 yılında mühendislik eğitimine başlayacağım diye casio algebra fx 2.0 hesap makinesi almıştım 300 tl ye.
o zaman kyk parası alıyordum 300 tl.tek kyk parasıyla o hesap makinesini alabilmiştim.

geçen tekrar denk geldi fiyatını sordum.aynı makine 2200 tl olmuş.
güncel kyk bursu da 500 tl sanırım.
4 kyk parası ediyor artık o makine.

allah sabır versin.
bugün işyerime yakın diye kahvaltıya gidelim dedik. kurtköy'ün göbeğinde cadde ve beton manzaralı özsüt'e gittik.
menüde 70 lira yazıyor fiyat. garson geldi, orada yazan fiyatlar eski, 105 lira oldu dedi.
%50 zam.
yan tarafta da mado var. onlar daha da delirmiş. 156 lira diyor iki kişilik kahvaltıya.
sikerim böyle işi dedim çıktık kahvaltı yapmadan.
maliyetler arttı tamam da , bu kadar da değil yani.

bir yazar arkadaş artış maliyetlerden kaynaklı değil, ticareti bilmiyorsun demiş.
valla bilmek zorunda olduğumu düşünmüyorum, artışın nedenini de bilmek zorunda değilim. sonuçta %50 zammı çakmış adamlar, giren benim götüme girmiş. işin acı tarafı insanların bu zammı kanıksaması, kimse "ulan yüzde 50 zam yapmışlar daha da gelmem" demeyecek, kuzu kuzu gitmeye devam edecekler.
akşam şampuana 34 tl vermemle zamın zirvesini yaşadım. artık en adi şampuanların bile kg birim fiyatı 50 tl 'ye yaklaşmıştır. diş macunlarından zaten hiç bahsetmeyelim. 30-40 tl'lik fiyatları gözleri kanatıyor.

gerçek enflasyonu açıklayın adiler , biz de ona göre işverenimizden maaşlarıma doğru zamları alalım.