bende ikinci dozun ertesi günü yaklaşık 24 saat sonra yani ateş başladı. ilk ölçüm 37.7 sonra 38 oldu. epey uyudum. sirkeli su içtim. parol alın demişti iğneyi yapan, sabah başım ağrıdığında içtiğim için almadım. zaten depakin'le uyumsuzdu sanırım parasetamol. neyse sabaha bir şeyim kalmadı, 36 dereceye düştük. ilk dozda hafif olan kol ağrısı ikincide yok denecek kadardı.
Sık geçen başlıklar
2. doz biontech aşısından sonra oluşan yan etkiler 11
ekşi'de göruykumdan uyandım yazıyorum.
saat gece yarısını geçtiği için dün öğlen 2. dozu oldum öncelikle. ilk doz kol ağrısı dışında hiçbir yan etki yapmamışken 2. doz beni uykudan uyandırdı.
yaz mevsimindeyiz ki ben şortla örtünmeden yatan insanım. bu gece uyandığımda tir tir titriyordum. ateşim yükselmiş. yatmadan öncede hafif halsizlik vardı zaten. hemen evdekilere seslendim * oralardan parol bulup getirin bakalım, buraya. hapı yuttum, yarım saat içinde bu entry yazacak kadar toparladım bakalım. hala ateşim yüksek. ara sıra mide bulantısı da geliyor. iyi uykular sözlük.
saat gece yarısını geçtiği için dün öğlen 2. dozu oldum öncelikle. ilk doz kol ağrısı dışında hiçbir yan etki yapmamışken 2. doz beni uykudan uyandırdı.
yaz mevsimindeyiz ki ben şortla örtünmeden yatan insanım. bu gece uyandığımda tir tir titriyordum. ateşim yükselmiş. yatmadan öncede hafif halsizlik vardı zaten. hemen evdekilere seslendim * oralardan parol bulup getirin bakalım, buraya. hapı yuttum, yarım saat içinde bu entry yazacak kadar toparladım bakalım. hala ateşim yüksek. ara sıra mide bulantısı da geliyor. iyi uykular sözlük.
arkadaşlar aşı karşıtı değilim ve fakat 33 yaşımda olmama rağmen, bu zamana kadar 2 kez kapalı kalp operasyonu geçirdim, zamanında nabzımın 200'ü geçtiği ve ambulansla bir kaç kez hastaneye kaldırılmışlığım var dolayısıyla aşı olmaya korkuyorum.
benim gibi olan insanların aşıdan çekinmeleri normal zira kalp krizinden ölmek istemiyorum. doktorla görüştüm, sinovac olmamı önerdi ve hatta kendisi bir süre daha beklememi tavsiye etti.
hadi buyurun buradan yakın, doktor bile bana böyle demişken nasıl olur da korkmadan aşı vurulurum?
benim gibi olan insanların aşıdan çekinmeleri normal zira kalp krizinden ölmek istemiyorum. doktorla görüştüm, sinovac olmamı önerdi ve hatta kendisi bir süre daha beklememi tavsiye etti.
hadi buyurun buradan yakın, doktor bile bana böyle demişken nasıl olur da korkmadan aşı vurulurum?
ilk dozdan sonra da ikinci dozdan sonra da sadece 1 günlük kol ağrısı olmuştu. o kadar.
ya beli kopacak gibi ağrıyan oldu mu çok merak ediyorum ayağımı yere basarken bile zorlandım ya da haberimin olmadığı bir bel fıtığım mı var…
ilk doz: aşının vurulduğu günden sonraki gün omuzda hafif ağrı.
2. doz: hiçbir yan etki yok.
2. doz: hiçbir yan etki yok.
delta varyantı kapmışım 8 gündür evde karantinadayız. bayram evde geçecek tüm gezi planları altüst oldu.
2 kez sinovac oldum.3. biontech olacaktım ama günü gelmeden kaptık virüsü.
belirtiler :
akşamları ateş ama yanıyorum yarabbi tarzı,
baş ağrısı sızı şeklinde saati dakikası belli değil zpamm diye geliyor.
burnum akıyor evet bildiğin sümüklü sümüklü geziyorum evde.burnum tıkandı.
sırtım ağrıdı birkaç gün sanki biri odunla vurmuş gibi nefes kesici bir ağrıydı sonra geçti.
gözleri kapatıp açınca şimşek efekti var. ince bir öksürük var ama nefes alamama gibi değil idare eder. halsizlik hala devam o hala geçmedi.
şimdi bunu neden mi anlatıyorum ?
ağır bir hastalık geçirdiğim için bağışıklık sistemim aşırı zayıf durumda.mecburen sinovac aşısı oldum.öyle ki tüberküloz olma ihtimalim bile çıkmıştı bir dönem.
ama o olduğum 2 aşı sayesinde şu an bu durumdayım. eğer aşı olmasaydım bana çok daha büyük hasarlar verebilirdi.
biontech olabilseydim çok daha kolay atlatırdım.çünkü eşim biontech oldu 2 gün hafif kırgınlık oldu sonra tamamen geçti her şey.
kol ağrısı yazanları gördükçe ayar oluyorum. yer değiştirelim isterlerse.
ben hepsinin yerine biontech olmaya razıyım! emin olun 2 gün kol ağrısı ve ateş korona olmanın yanında hiç-bir-şey !
2 kez sinovac oldum.3. biontech olacaktım ama günü gelmeden kaptık virüsü.
belirtiler :
akşamları ateş ama yanıyorum yarabbi tarzı,
baş ağrısı sızı şeklinde saati dakikası belli değil zpamm diye geliyor.
burnum akıyor evet bildiğin sümüklü sümüklü geziyorum evde.burnum tıkandı.
sırtım ağrıdı birkaç gün sanki biri odunla vurmuş gibi nefes kesici bir ağrıydı sonra geçti.
gözleri kapatıp açınca şimşek efekti var. ince bir öksürük var ama nefes alamama gibi değil idare eder. halsizlik hala devam o hala geçmedi.
şimdi bunu neden mi anlatıyorum ?
ağır bir hastalık geçirdiğim için bağışıklık sistemim aşırı zayıf durumda.mecburen sinovac aşısı oldum.öyle ki tüberküloz olma ihtimalim bile çıkmıştı bir dönem.
ama o olduğum 2 aşı sayesinde şu an bu durumdayım. eğer aşı olmasaydım bana çok daha büyük hasarlar verebilirdi.
biontech olabilseydim çok daha kolay atlatırdım.çünkü eşim biontech oldu 2 gün hafif kırgınlık oldu sonra tamamen geçti her şey.
kol ağrısı yazanları gördükçe ayar oluyorum. yer değiştirelim isterlerse.
ben hepsinin yerine biontech olmaya razıyım! emin olun 2 gün kol ağrısı ve ateş korona olmanın yanında hiç-bir-şey !
yan etkilerinin içindeki maddelerle çok bir ilgisi yok genelde.
"içinde ne var bunun bilmiyoruz ki" diyenler için içindekiler listesi şu: https://www.gov.uk/…pfizerbiontech-covid-19-vaccine
içindekilerininin tamamı aslında virüsün taç proteinlerinin kodunu içeren mrnayı korumak ve hücre içine girene kadar tek parça tutmak için gerekli maddeler. yağ, şeker, tuz, kolesterol v.s.
amerikalıların geliştirdiği mrna aşısı da buna çok benzer ancak kullandıkları yardımcı maddeler farklı olduğu için aşının saklama koşulları farklı olmuş oluyor.
bu mrna başarılı bir şekilde hücrelere girince hücre tarafından okunup virüsün taçlarını oluşturuyor ve dışarı bırakıyor. işte o ateş, ağrı, titreme v.b. yan etkiler de bu noktada ortaya çıkıyor.
sebebi? vücudunuzun savunma mekanizmaları bu virüs parçaları ile karşılaşınca savaş moduna geçiyor, ateş titreme v.s. hep vücudunuzun bordo berelilerinin yaptığı saldırılar.
madem virüs yemiş gibi kötü yapıyor, peki ya virüsten farkı ne o zaman? farkı şu ki, vücudunuza enjekte edilen mrna ile hücrelerinizde üretilen taç proteinleri bitince savaş da bitmiş oluyor ve her şey normale dönüyor. gerçek virüs ise çoğalmaya devam ediyor, haliyle savaş haftalar hatta aylar sürebiliyor. savaş uzayınca savaşı kaybetme veya ağır hasarla bitirme riski de haliyle çok daha büyük olmuş oluyor.
gerçek virüs girdiğinde bağışıklık sisteminiz hiç tepki vermese, virüs sizi öldürene kadar çoğalacak. aşırı tepki verse, bu defa kendisine zarar verecek ve hatta sitokin fırtınası ile sizi öldürebilecek.
aşı yapıldığında bağışıklık sistemi tepki vermese mrna ve üretilen taçlar yok olup gidecek(-80 derecede anca muhafaza edilebilen narin yapılar bunlar, vücudunuz 37 derece). aşırı tepki verirse de aşıyı ve taç proteinlerini yok edene kadar yan etki yapacak.
"içinde ne var bunun bilmiyoruz ki" diyenler için içindekiler listesi şu: https://www.gov.uk/…pfizerbiontech-covid-19-vaccine
içindekilerininin tamamı aslında virüsün taç proteinlerinin kodunu içeren mrnayı korumak ve hücre içine girene kadar tek parça tutmak için gerekli maddeler. yağ, şeker, tuz, kolesterol v.s.
amerikalıların geliştirdiği mrna aşısı da buna çok benzer ancak kullandıkları yardımcı maddeler farklı olduğu için aşının saklama koşulları farklı olmuş oluyor.
bu mrna başarılı bir şekilde hücrelere girince hücre tarafından okunup virüsün taçlarını oluşturuyor ve dışarı bırakıyor. işte o ateş, ağrı, titreme v.b. yan etkiler de bu noktada ortaya çıkıyor.
sebebi? vücudunuzun savunma mekanizmaları bu virüs parçaları ile karşılaşınca savaş moduna geçiyor, ateş titreme v.s. hep vücudunuzun bordo berelilerinin yaptığı saldırılar.
madem virüs yemiş gibi kötü yapıyor, peki ya virüsten farkı ne o zaman? farkı şu ki, vücudunuza enjekte edilen mrna ile hücrelerinizde üretilen taç proteinleri bitince savaş da bitmiş oluyor ve her şey normale dönüyor. gerçek virüs ise çoğalmaya devam ediyor, haliyle savaş haftalar hatta aylar sürebiliyor. savaş uzayınca savaşı kaybetme veya ağır hasarla bitirme riski de haliyle çok daha büyük olmuş oluyor.
gerçek virüs girdiğinde bağışıklık sisteminiz hiç tepki vermese, virüs sizi öldürene kadar çoğalacak. aşırı tepki verse, bu defa kendisine zarar verecek ve hatta sitokin fırtınası ile sizi öldürebilecek.
aşı yapıldığında bağışıklık sistemi tepki vermese mrna ve üretilen taçlar yok olup gidecek(-80 derecede anca muhafaza edilebilen narin yapılar bunlar, vücudunuz 37 derece). aşırı tepki verirse de aşıyı ve taç proteinlerini yok edene kadar yan etki yapacak.
aşıdan sonraki gün kesinlikle iş günü olmamalı. halsizlikten mahvoldum. ateşde vardı. neyse 1 gün sürdü geçti. 2. toz olacaklara tavsiyem izin gününden önce alın ne olur ne olmaz
ben anlamıyorum çevremde kimse yan etkiden söz etmiyor, buraya girince kafayı yiyip aşı olmaktan vazgeçiyorsun.