8 sınıfta öğrencisi olan bir ebeveyn olarak, sonuçlarından endişe duyduğum karardır.
meb, kendi getirdiği teog sistemini başarı ölçümleri, bilimsel veriler ve istatistiklerin değerlendirilmesi sonucunda değil; cumhurbaşkanı tayyip erdoğan’ın talimatı ile tamamen siyasi saiklerle kaldırmıştır. kimse bana eğitimden falan bahsetmesin.
bu kadar hayati bir konuda, bu kadar ciddiyetsiz nasıl davranılabilir aklım almıyor. o kadar ciddiyetsizler ki, milyonlarca öğrenciyi ilgilendiren bir konuda açıklamayı taksi durağında yapıyor sayın bakan.
teog, elbette kaldırılabilir. iyi bir sistem olduğunu falan iddia etmiyorum. bu konuda uzman da değilim zaten. ama, veliler bu sisteme göre çocuklarını hazırlamış; kursudur, özel dersleridir, kitaplarıdır falan bir sürü masraf yapmış, üstelik sınava bir buçuk ay gibi kısa bir süre kalmışken, bir günde ben söyledim oldu diyorsun.
bu kadar hayati bir konu, tartışmaya değer değil midir? paydaşların, uzmanların, milli eğitin bürokratlarının, eğitim şuralarının vesaire söyleyecek hiç bir sözü yok mu? bu kurumlar niye var o zaman? ne işe yararlar? biz bu kurumlara bu saatten sonra nasıl güveneceğiz?
söyledi ya bir kere! maksat onun sözü havada kalmasın. gerisi hikaye.
yarın çıksın desin ki: futbol takımları sırayla şampiyon olacak. bu ne! rekabet, tartışmalar falan dese kimse sesini çıkaramaz. tüpçü, "valla benim de aklıma gelmişti" der gereğini yapar. bu derece yani!
her şeyi bir kişinin bildiği, her şeye bir kişinin karar verdiği bir ülkede, hangimiz kendini güvende hissedebilir? artık kendimden vazgeçtim, gelecek nesillere üzülüyorum.
21.09.2017 · 11. sıra
sarabi eskiya
20.09.2017 00:00 ~ 00:16