aşısını eksiksiz yaptıranları ilgilendirmeyen sayılardır.
yoğun bakım derneğinin açıkladığı yatan hasta oranları:
- hiç aşı olmayanlar %51,4
- 2 doz sinovac olanlar %39,4
- 1 doz biontech olanlar %2,3
- 3 doz sinovac olanlar %1,9
- 2 doz sinovac + 1 doz biontech olanlar %1,1
- 2 doz biontech olanlar %0,5
şu da en son gelen delta varyantıyla ilgili cdc açıklaması: https://twitter.com/…gov/status/1436389091281620994
2 doz biontech aşısı olanlar delta'da bulaştan 5 kat, hastaneye yatış ve ölümden 10 kat daha fazla korunuyor.
korunmak için 2 doz biontech veya 2 doz sinovac + 1 doz biontech aşımızı mutlaka yaptıralım. sinovac inaktif aşı olduğu için ve üzerinden uzun zaman geçtiği için en az 3 ay aradan sonra tek doz ilave biontech mutlaka öneriliyor. aşı olalım ki toplumsal bağışıklığı sağlayıp hep birlikte bu beladan kurtulalım.
bu arada dünyada vaka sayılarındaki düşüş trendi belirginleşti.
görsel
bugün büyük ihtimalle dünyada en fazla vaka bildiren ikinci ülke olacağız. bu bir rekor. rekorun sebebi ise şu:
görsel
15.09.2021 · 24. sıra
gearbox ag
14.09.2021 19:50 ~ 20:22