orta ikiden üçe geçmişim. türkçe öğretmenim muzaffer izgü .
ilkokuldan bu yana günümü okumakla geçirdiğim için köyişleri bakanlığının kütüphanesinden kitap ödünç almış ve il halk kütüphanesinin iare servisinden de evde okumak için ayrıca kitap almaya gitmişimdir.
(yaşlı bir kütüphaneci hanım vardı o serviste ve yanındaki farklı boy kitap kaplarını bize vereceği kitaplara geçirirdi. sadece çağlayan yayınlarının cep kitaplarına uygun kap yoktu -feza ile ilgili, bilimkurgu lafı çıkmamış, dizinin adı yeni dünyalarda, o seriyi su gibi okuduğum yıllar.)
ödünç kitaplar koltuğumun altında eve giderken, bize yakın üç katlı bir evin balkonunun altında iki dakika kadar ıslıkla ramona'yı çalacağım, ne işe yarayacaksa…
buzdolabı olmayan evde az sonra dağdaki kış karlarını eşek sırtında çullar altında saklayıp, testereyle kesip satan dağ köylüsünden alınmış, üzerine pekmez dökülmüş kar helvasını kaşıklayarak feza canavarları'nı okumaya başlayacağım büyük ihtimalle.
.
üç çocuğu ve annesiyle yalnız yaşayan 30 yaşındaki (evet aramız 17 yaştır) annem, okuyan oğlu efsanevi lisede eğitim görsün diye, bir yıl sonra aynı ayda, sağlık iş sendikası başkanını görmeye ankara'ya gidip kendini izmir'e tayin ettirecek ve gene yeni taşındığı ilde zor olmasına rağmen atatürk lisesine beni kaydettirecek…
08.01.2024 · 8. sıra
ahmetfirat
07.01.2024 10:59 ~ 11:12