ne hissedersek hissedelim yerimiz karşıdakinin çizdiği sınır kadardır. özlenen kişiye özledim denemiyorsa özlenen kişi bunu duymak istemediği, duysa da önemsemeyeceği içindir. gurur dediğiniz şey de burada kendini gösteriyor. gurur kisvesi altına sığınır insan çünkü bir adım sonrasında duymak istemeyeceği bir şeyler olduğunu bilir.
yani böyle bir durumda, özleyen kişinin özlemi pek bir şey ifade etmez. o bunu bilir, muhtemel diyaloğu kafasında yaşar, olumsuz dönüt alır, özledim diyemez. kendisine çizilen sınırda kalır ve buna gurur der.