Sık geçen başlıklar

özel sektör 2021 maaş zam oranları 6

ekşi'de gör
kırmızı banka , 14.66 zam. 6 yıllık çalışanım ama asgari ücret maaşımı yakaladı..
siz niye böylesiniz ya ekşici piçler. bir tane karikatür vardı lisede en orospu çocuğu bizdik diye aynı onun gibisiniz. maaş başlığına bakarsın en düşüğü 50 bin alır, zamma bakarsın yüzde 40 aldık derler, borsanın en dibinden almışlardır en yükseğinden satmışlardır, kripto parada zarar edeni yoktur, kriz başlığına bakarsın en çok ezilenler kendileridir vs vs. tamam ulan en mükemmel sizsiniz. bomboş çöplüğe döndü ya sözlük.
%20'ler 30'lar dan bahsedip hala memnun olmayanlar var, vay arkadaş biz maaşı alabildiğimize şükrediyoruz, iki senedir %0.
eski bir ücret ve yan haklar uzmanı olarak konuyu kısaca özetleyeyim.

bizler işçiye hammadde gözüyle bakarız. yani işçi diğer tüm üretim faktörleri gibi bir kalemdir. bu kalemin de bir piyasa fiyatı vardır. esasen işçinin fiyatı değildir bu. pozisyonun fiyatı vardır. hammadde gibi yani. nasıl plastiğin piyasada bir fiyatı varsa, üretim mühendisinin de bir piyasa fiyatı vardır.

tüm bu fiyatlar bellidir ve bu tür databaseler danışmanlık şirketleri tarafından parayla satılır. bu databaseleri her büyük şirket muhakkak alır ve kendini rakipleri ile kıyaslar. kendisini rakiplerinin neresinde konumlandırmak istiyorsa ona göre ücretlerini belirler.

senelik ücret zammı diye bir ifade doğru değildir aslında. durduk yere kimseye zam yapmaya gerek yoktur. bu, işçinin piyasa değeri arttığı için yapılan mecburi bir düzenlemedir. aslında artan piyasa değeri değil, enflasyon nedediyle eriyen kısmın telafisidir.

bu nedenle, tüm büyük şirketlerin ortalama zammı enflasyon oranı kadardır. sen a performans sergilersen bu oran 3-5 puan yukarısı, d performans sergilersen bu oran 3-5 puan aşağısı olur.

ücrete zam yalnızca terfide yapılır. bunun dışındaki senelik zamlar aslında düzeltmedir. aynı zamanda başarılı süperstar personeli elde tutmak, başarısız hımbıl personele de yol vermek ya da cezalandırmak maksadıyla kullanılır.

eğer bir şirketin senelik ortalama zammı ülkedeki senelik enflasyon oranından azsa o şirket kurumsal bir şirket değildir. enflasyon oranının altına verilen her kuruş zam aslında maaşınızdan yapılan indirim demektir. bu tür şirketlerde fazla vakit kaybetmeyin. bu şekilde ücret yöneten firmanın terfisinden atamasına hiç bir yeri kurumsal olamaz.
%95. 5'i de biz istemedik acıdık.

siktirin gidin amk yalancıları. %40'lar 50'ler havada uçuşuyor. ulan etrafımda %20'inin üstüne çıkanı görmedim. öyle kıytırık yerlerde çalışan insanlar da değiller. hepinizde maşallah maaşlar 10k 15k. zamlar o biçim. yalancı ruh hastaları sizi. bari sektör belirtin de bilelim ne kadar palavra attığınızı.
basligin bugun en begenilen entrysine bakiyorsun, "herkse %30-40 almis amk yalancilari" yazmis.

usenmedim baktim kendisinden once yazilanlara tek tek. kimse bu oranlari yazmamis

arkadas kendi hikayesini anlatacak diye mal mal atarlanmis. ısi biliyor, kufurlu oladak hayali bir gruba satasmalar her zaman satar.

keske yuksek yazsa herkes, yalandan da olsa. dusuk yazilmasi daha kotu, toplum genelindd beklenti dusuyor, kaniksiyoruz az az zamlari