Sık geçen başlıklar

özür dilerim ile kusura bakma arasındaki fark 2

ekşi'de gör
özür dilerim, hatalı olduğumu kabul ediyorum demektir.

kusura bakma ise bence haklıyım ama hadi konu kapansın diye yarım ağız lütfediyorum gibi bi şeydir, samimiyetsizdir.

emir kipiyle af mı istenir?

-kusura bakma.
+bakarım!
özür dilemek: yapılan bir hata sonucu kişinin yaptığı şeyden bir pişmanlık, vicdan azabı yaşadığını belirtmesidir. yapılan hatanın bir daha yapılmayacağının sözünü vermek gibidir.

kusura bakma demek: yapılan bir hata sonucu kişinin yaptığı hatanın görmezden gelinmesini rica etmesidir. görmezden gel ve bu hatayı yapmadığımı farz et demek gibidir.

bir şey daha eklemek istiyorum: insanlar çok sevdiği insanlara bile, sırf kendi egolarını kıramadıkları için yaptıkları şeyin karşı tarafı üzen bir şey olduğunu farkında olmasına rağmen, hala kusura bakma diyebiliyorlar. özür dilemek onları alçaltıyor düşüncesi var ama kusura bakma diyince hata yaptığını bile bile sırf egosunu yenemeği için o kişinin adeta görmezden gel demesinden başka bir şey değil. eğer sevdiğin bir insanı üzdüysen, hatalıysan, özür dilemesini bil. ya da hataların karşısında sürekli üstün bir insanım ve ben özür dileyemem görüntüsü çizmeye kendi iç dünyanda devam et. seni seven kişinin sana olan saygısını kaybetmesi için kusura bakma demeye devam et.