uluslararası bir firma olan ve türkiye'de de faaliyet gösteren bu firmaya başvuru yaptım. 29 temmuz tarihinde takım yöneticisi ö hanımla ilk mülakatımızı yaptık. görüşme çok olumlu geçti. bana gelecek hafta (bu hafta) için işe başlayıp başlayamayacağımı sordu. çalıştığım iş geçen hafta sona erdiği için ve bir süre dinlenmek için 9 ağustos haftası başlamak istedim. bu hafta başka iş görüşmelerim de vardı. ama şirketin alman şirketi ve kurumsal olması ve sektörü sebebiyle, benim için bir tercih sebebi oldu, ve tekrar arayarak istenirse gelecek hafta da başlayabileceğimi söyledim. 2. görüşmeye davet edildim.
2 ağustos pazartesi günü yaptığım 2. görüşmeye pozisyondan ayrılmakta olan ö bey de katıldı ve pozisyon hakkında oldukça detaylı bilgiler verdi, hatta ö hanımla aynı anda, birbirlerinin sözünü keserek bilgi verdiler, zaman zaman aynı anda konuştular. iş hakkında bilgi veren iki kişiyi dinlemek durumundaydım ve araya girme fırsatım olmadı, birkaç kez katkı yapmak istesem de konuşma kesintisiz olduğundan konuşamadım. ancak konuşma bittiği zaman ö bey "iş size soyut ve karmaşık gelmiş olabilir." dedi, ben de "tam tersine" diyerek önceki iş hayatımdan örnekler vererek işin gerekliliklerinin tecrübelerimle benzer tarafları olduğunu anlattım.
son aşamada görüşmeye ü hanım katıldı ve ö hanım onun finans müdürü olduğunu, tanışma olacağını ve maaş hakkında konuşulacağını söyledi. insan kaynakları müdürü şirketten 1 yıl önce ayrılmış ve yerine yeni biri alınmamış, bu nedenle ü hanım bu görevi de yürütüyormuş. ü hanım geldiğinde, görüşmenin başından beri karşı taraflar bilgi verdiğinden dolayı, bana söylendiği gibi onun da şirket hakkında bilgiler vermesini bekledim. bu aşamada ü hanım tarafından da değerlendirileceğim bana belirtilmedi. bana pozisyon için aktif ve baskın olmak gerektiğini söylediler. ben de baskın bir yönümün de olduğunu söyledim, elbette orada tanışma olarak adlandırılan bir ortamda ve rahat bir ruh halindeydim, görüşmenin aslında sonlandığı, ü hanımın tanışma ve maaş belirtme aşaması için orada olduğu söylenmişti, ve baskın yönlerimi sergilemememi gerektirecek bir durum yoktu. ü hanım tarafından, bana ilk görüşmede de sorulmuş olan çocuk düşünüp düşünmediğim sorusu soruldu. ben de şu an düşünmediğimi söyledim, aynı soru bana farklı şekillerde ısrarla soruldu ve ben de zaten düşünmediğimden aynı şekilde cevap verdim. elbette ki hiçbir zaman düşünmeyeceğimi söyleyemez veya ne zaman düşüneceğimle ilgili bir zaman dilimi belirtemezdim, ancak şu var ki, bu soruyu sorarken bu şirkete 2 sene önce girmiş olan ü hanım en az 5-6 aylık hamileydi. bana "yanlış anlamayın, biz tabii ki hamile çalışanımızdan vazgeçecek değiliz." dedi, kendisinin hamile şekilde bunu söylüyor olduğunu da belirtmem gerek. sonra ü hanım tarafından eşimin işi soruldu, dağıtım sektöründe olduğunu söyledim, kargo gibi mi diye sordu, değil ama ona yakın dedim ve özel sektör mü diye sordu. bu sorulara cevap verdikten sonra karşı taraf bir süre sessiz kaldı ve kısa zaman sonra odadan ayrıldı. ö hanım bana "kötü bir durum mu oldu, eşinizin işi konuşuldu ya." gibi bir soru yöneltti, ben de olmadığını söyledim. ö hanım o akşam veya en geç ertesi sabah bana maaş teklifi yollanacağını ve benden müspet veya menfi bir dönüş bekleyeceklerini söyledi. şirketten ayrılırken "aramıza hoş geldiniz diyelim." dedi. elbette toplamda 2 saat süren 2 görüşme, işle ve şirketle ilgili detaylı açıklamalar, uğurlanırken söylenen sözler ve el sıkışma sonrasında prensipte anlaşıldığını, geriye maaş teklifinin kaldığını düşünerek teklifi beklemeye başladım. görüşmemizde müşterilere mutlaka 24 saat içinde dönüş yapılmalıdır şeklinde bahsedilen kural belli ki insan kaynaklarında uygulanmıyor. bir dönüş alamadığım için bu sabah ö hanımı aradım ve bana öğleden sonra dönüş yaptı. işe alım ve diğer adaylarla görüşme sürecini sürdürme kararı aldıklarını, opsiyonel olarak değerlendirildiğimi ve bana dönüş yapılacağını söyledi. fikrinizi değiştiren ne oldu diye sorduğumda, görüşmede çok aktif ve istekli olmadığımı ifade ettiklerini (yani onun dışındaki kişiler tarafından belirtildiğini) söyledi. ben de şirket için istekli olduğumdan dolayı zaten başlamayı düşündüğüm tarihi öne aldığımı belirttim. şirket işe alım sürecini hızlı bir şekilde bitirmek istediği için ben de görüşme sürecini hızlandırdım. ö hanıma iki ayrı mülakatın da olumlu geçtiğini, son görüşmede verilen bilgiler esnasında arada es olmadığını, ara ara katkı yapmak için ağzımı açtığımda bunun maskeden görünmediğini, mimiklerimin belli olmadığını, en son aşamada tanışma olacağı için de dinlediğimi söyledim. ama ben bunları açıklarken de ö hanım sürekli sözümü kesti. ö hanım ü hanımla tanışma aşaması için "evet tanışma olacaktı." dedi, ama daha sonra öyle olmamış, ü hanım benim için olumsuz görüş belirtmiş. ayrıca eşimin işi sorulduğunda tatmin edici bir cevap alamadıklarını söyledi. eşimin işiyle ilgili ne gibi tatmin edici bir cevap beklendiğini veya benim özelliklerim ve işe alım sürecimle nasıl bir bağlantısı olduğunu anlayamadım. belki de sizin genel kişiliğiniz, yani çok aktif ve cabbar bir kişiliğe sahip olmamanız böyle değerlendirildi dedi. sonuç olarak bana sonucun olumsuz olmadığını ve değerlendirme aşamasında olduğunu söyledi, ancak artık değerlendirilmek istemediğimi kendisini geri arayarak belirttim. ilk konuşmamızda o şekilde karar aldılar diyerek kendisinin dışında gelişen durumlar olduğunu söylemesine rağmen, 2. konuşmamızda neden bana maaş teklifi gönderileceği söylenilerek ve aramıza hoş geldiniz diyerek uğurlandığımı ve sonucun bu şekilde olduğunu sorduğumda, beni henüz işe almadıklarını ve aramıza hoş geldiniz demediğini, sadece geldiğimde karşılama amaçlı hoş geldiniz dediğini söyledi.
elbette ki profesyonelliğe son derece aykırı olan tüm bu olaylar sonrasında, ben de böyle bir şirkette çalışmayı istemem. ilk düşüncem uluslararası ve kurumsal bir şirket olduğu ve bu şirketi tercih edeceğim yönündeydi. pazartesi bana "aramıza hoş geldiniz." denildikten sonra, salı günü yapacağım bir başka iş görüşmesini iptal ettim. elbette görüşme aşamasında her aday bir seçenektir, ancak size maaş teklifimizi göndereceğiz, aramıza hoş geldiniz dedikten sonra değil. adaylarla görüşmeler sürecek veya kişiler kendi aralarında görüşecekse bu adaya belirtilir. ö hanım "daha önce hiç iş görüşmesi yaptınız mı bilmiyorum ama" diye bir söylemde bulundu, 8 senelik iş tecrübemle elbette birçok iş görüşmesi ve iş deneyimim oldu. uluslararası şirketlerde çalıştım. ancak pozisyon hakkında bu kadar detayı öğrendikten ve maaş teklifinin gönderileceği söylendikten sonra bu durum ilk defa başıma geldi. yaşadığım tecrübe kurumsal bir firmanın yapısına ve profesyonelliğine yakışmaz, ancak bu şirkette, yetkilileri sebebiyle maalesef bir profesyonelliğin olmadığı açıkça görülüyor. almanya merkezli, uluslararası ve kurumsal diye düşünerek gözümde büyüttüğüm bu şirketin türk yetkililerin elinde kötü bir şekilde yönetildiği ve mülakat sürecini bile doğru bir şekilde yürütemedikleri ortada.
görüşme esnasında bana satış departmanında erkeklerin çalıştığını, onlarla iletişim kurarken kadınlığımızın da kullanılması gerektiğini söylemişti ö hanım. bu konuşma da aktif olmam gerektiği konuşulurken geçmişti. 2 lisans bir yüksek lisans bitirmiş, yurt dışında yaşamış, iki yabancı dil bilen, ö hanıma yeni bir yabancı dili daha öğrenmek, satış ve ihracat konusunda kendimi geliştirmek ve kariyerimde yükselmek gibi hedefleri olduğunu anlatan ben anlaşılan bu şirket için yeterince aktif bir aday değilmişim. aktiflik konusunda kişiliğim ve yaptıklarım mı söz konusu yoksa başka olgular mı, ben bunu da anlayamadım.
ö hanım dedi ki, şirkette aktif olmanız gerekiyor, yoksa sistemin içinde kaybolursunuz. evet maalesef ki sistemin çarkları içinde kaybettirilmemiz için elden gelen her şey yapılıyor. ve ben bu satırların kaybolma ihtimaline karşılık, okyanusta bir damla olacak bu adımı atıyor ve yaşadıklarımı aktarıyorum. görüşmelerde birlikte çalışacağım yönetici ö hanım tarafından beğenildim ve işe alınmış gibi davranıldım, bana ilk etapta finans müdürü, sonradan insan kaynakları olarak lanse edilen kişinin etkisiyle bu karar değişti ve "aramıza hoş geldiniz demedim." şeklinde bana yalan söylendi, ve 8 senelik iş tecrübem cv'mde olduğu ve zaten bunlar konuşulduğu halde "daha önce hiç iş görüşmesi yaptınız mı bilmiyorum ama" diye komik bir şekilde ezilmeye çalışıldım. şirketlerdeki yetkililerin bulundukları pozisyonlara güvenip insanların gözünün içine baka baka yalan söylemesinden ve bundan zerre utanmamasından, insana insan gibi davranmamasından bıktım. ben dürüst bir insanım, şu anda gerçekten de çocuk düşünmüyorum ve bu ülkede çocuk sahibi olmanın çocuğa haksızlık olacağını düşünüyorum. en büyük dileğim bir gün başka bir gelişmiş ülkeden buraya yazıyor olmak, çünkü bu ülkede liyakat kalmadığı kadar gençlerin de ülkeye dair bir umudu kalmadı.
Sık geçen başlıklar
ekşi itiraf
1352
ekşi sözlük dertleşecek insan veritabanı
822
beşiktaş
389
masterchef türkiye
285
erkek yazarlardan kadın yazarlara sorular
277
öğrenildiğinde ufku iki katına çıkaran şeyler
258
kemal kılıçdaroğlu
232
bitcoin
231
galatasaray
231
fatih terim
193
ali koç
173
fenerbahçe
168
anın fotoğrafı
166
şenol güneş
163
muharrem ince
161
bedelli askerlik
149
ekrem imamoğlu
148
game of thrones
146
ikinci el otomobil piyasası
144
pazar sabahı erken kalkmak için bir neden
143
survivor 2022 all-star
142
survivor 2017
130
survivor 2016
118
arda turan
110
arda güler
106
bu saatte hala uyumama sebebi
105
borsa istanbul
102
mauro icardi
99
survivor 2020 ünlüler-gönüllüler
99
gibi (dizi)
98
masterchef türkiye 2023 all-star
98
mario gomez
97
meral akşener
92
aykut kocaman
88
fernando muslera
82
cristiano ronaldo
77
survivor 2024 all-star
77
2016 turizm krizi
74
lionel messi
74
cumartesi sabahı erken kalkmak için bir neden
72
devlet bahçeli
72
fikret orman
72
mustafa kemal atatürk
71
robin van persie
71
vodafone arena
71
yaran inci sözlük entry'leri
70
radamel falcao garcia
69
şu anda çalan şarkı
68
burak yılmaz
66
rusya ukrayna savaşı
66
çaylak onay listesi
65
selahattin demirtaş
63
okan buruk
62
emlak balonu
60
kızılcık şerbeti (dizi)
58
sergen yalçın
58
survivor 2021 ünlüler-gönüllüler
58
ufak tefek cinayetler
58
erkeklerden kadınlara sorular
57
müge anlı ile tatlı sert
57
2016 ekonomik krizi
56
ersun yanal
56
şu an okunan kitap
56
masumlar apartmanı
55
ricardo quaresma
54
muhammed kerem aktürkoğlu
53
sinan oğan
53
vitor pereira
53
survivor 2018 all-star
51
vatanım sensin
50
oğuzhan özyakup
49
ozan tufan
49
ümit özdağ
49
üstteki yazarın nickinin düşündürdüğü
49
aziz yıldırım
48
cenk tosun
48
yaran facebook durum güncellemeleri
48
2018 ekonomik krizi
47
ismail kartal
47
neden sevgilin yok
47
altay bayındır
46
çağla tuğaltay cinayeti
44
donald trump
43
sabire meltem banko
43
suriyeli sığınmacılar
43
an itibarıyla yazarların nerede olup ne yaptığı
42
kim milyoner olmak ister
42
vincent aboubakar
42
igor tudor
41
jorge jesus
41
mesut özil
41
behzat ç.
40
pfizer biontech covid-19 aşısı
40
yüzüklerin efendisi (dizi)
40
jan olde riekerink
39
#pınarürünleriboykot
38
beyaz futbol
38
cüneyt özdemir
38
nevşin mengü
38