aracıma total benzin istasyonu bayisinden hatalı yakıt konması ve sonrasında yaşadğım rezalettir. efendim güzel bir tatilin son gününe doğru enez e giderken pazar günü dönüş yapacağımı hesaplayarak yarım depo motorin dolu depoma bir çeyrek depo daha yakıt alayım dedim. demez olaydım. gece saat 9 total keşan er-bal bayisinde aracıma yakıt kapağındaki kocaman dizel yazısına rağmen benzin koyulmuş. ben de durumu fark ettiğimde tatil bitmiş tekirdağ' a kadar gelmiştim. bayiyi aradığımda önce masrafı karşılayacağını bildirmesine rağmen aracı yetkili servise götürüp çıkan 25 bin tl ödemeyi duyunca çark etti ve aracı aldırıp keşan'da arkadaşının iş yerinde - ne olduğu belirsiz bir tamirhane-yaptırmayı teklif etti. kabul etmeyince ne haliniz varsa görün ben bunu ödemem yasal yollara başvurun isterseniz deyip kapadı. total güzel akaryakıt çağrı merkezini iki defa konu için aradım, ilk seferinde bayiyle konuşun diye tavsiye verdiler sağ olsunlar aklıma gelmemiş gibi, ikincide durumu anlattım size dönüş yapacağız dediler, aramayınca internet sitelerinden şikayetimi yazmama rağmen bir sessizlik hakim. neyse bir kaç daha aramadan sonra dönüş yaptılar, bayiyle görüşmüşler orta yol bulamamışlar bu sebepten dolayı kendilerinin yapacağı bir şey kalmamış. yani ne haliniz varsa görün diyorlar. benim orta yolluk bir durumum olmadığı gibi istediğim şey gayet basit aslında, bariz şekilde - fişinde kocaman aracımın plakası ve konulan yakıtın benzin olduğu görünüyor- yapılan bir hatalı işlem var ve ben gayet haklı olarak bu onarımın aracımın yetkili servisinde olmasını talep etmişim. -araç kia ceed, mercedes filan olsa kimbilir ne olacaktı- burdan çıkan sonuç şu ki: aracınıza total den yakıt alacaksanız iyice bir düşünün, başınıza böyle bir şey geldiğinde bayiyle baş başa kalmaya hazır olun. çünkü totalin tek yaptığı valla biz ikna etmeye çalıştık ama olmadı demek. aslında hukuki olarak da düşünülünce ben total logolu bir akaryakıt istasyonundan total kıyafetli bir personelden yakıt aldım, bayinin kimliğini bilmek, buna göre hareket etmek zorunda mıyım? hukukçu arkadaşlar bu konuda yorum yaparsa sevinirim, total de en az bayi kadar bu durumda sorumlu mudur değil midir? işte böyle sözlükçüler türkiye'de sıradan bir gün daha...
edit: bu arada araçtan inerken adama özellikle 100 liralık mazot koy deyip kredi kartıyla ödemek üzere markete girdim ve dönüşte yakıtın dolumu bitmiş halde fişi alıp cüzdanıma koydum. yakıt fişlerinizi atmayın sözlük dostları. eğer fişim olmasaydı muhtemelen dava ile de alma ihtimalim olmayacaktı.
edit2: dostlar ilginize ve desteğinize çok teşekkür ederim. evet aracın başından ayrılmak belki doğru olmayabilir tedbir açısından ancak istasyonda neredeyse hiç araç yoktu ve üzerine basarak mazot dememe rağmen benzin koyacağı aklımın ucundan geçmezdi, gün içindeki iş yorgunluğum da eklenince biraz dalgınca hareket ettim. bu arada fişte yazan açıklama kb 95 e.cillum. yani bunun benzin olduğunu çoğu kişi farketmezdi bile sanırım.
edit3: arkadaşlar gerçekten gözlerim yaşardı muazzam desteğinize sağolun varolun. bir iki detay daha vereyim soru işareti kalmasın. aracın serviste çıkan bedeli maalesef dizel araçların enjektör ve pompa düzeneklerinin orjinal olanlarının aşırı pahalı olması sebebiyle, servisin işçilik için alacağı bedel bunun içinde sadece 1100 tl. bir diğer husus aracımın kaskosu var, ve yakıt hasarı da teminatta ancak bir süredir sigorta şirketleri poliçeleri kabartmamak adına bu teminatı düşük tutuyorlarmış ben de başıma gelince öğrendim, mesela benimki sadece 1000 tl imiş. sizler de poliçenize dikkatlice bakın tavsiye ederim. bu arada konuyla ilgili total fransa genel merkeze de mail attım, dönüş gelir mi bilemiyorum.
edit4: sevgili dostlar çığ gibi desteğiniz için teşekkür ederim tekrar tekrar. bayi sahibi bana bu konuda yaptırdığı sigortanın sadece 5 bin tl teminatlı olduğunu söyledi bilmiyorum ne kadar doğru. avukatımla görüştüm konuyu mahkeme kanalıyla halledeceğiz muhtemelen bir değişiklik olmazsa. bir gelişme olduğunda editlerim tekrar. ben kimsenin hakkına girmek istemiyorum, ama hakkımı da asla yedirmem. buradaki en büyük üzüntüm bu işlerin böyle olmaması gerektiği ile ilgili. bir şeyler değişmeli, bu konudaki mağduriyetler burada bile ne kadar çok. artık bu çağda böylesi şeylerle uğraşmak gerçekten akıl işi değil. bu işe milyarlarca yatırım yapan şirketlerin böyle basit konularda çözümsüz kalmaları mantıksızlığın sınırlarını zorluyor. tabi ki mahkeme bir çözüm ancak ben en az 25-30 bin tl masraf edeceğim, belki de aracın motor pistonlarında bir hasar çıkarsa bu rakam katlanacak ve de aylarca mahkeme sonucu bekleyeceğim. ya benim bunu yaptıracak maddi gücüm olmasa ne olacaktı. gerçekten yazık ve ayıp başka bir şey diyemiyorum.
edit5: sevgili sözlük dostları bu muazzam desteğiniz ve aranızdan bazı hatırlı tanıdıkları olan yetkili abiler sayesinde total çağrı merkezinden 15 dakika önce arandım. konunun yanlış anlaşıldığını, kayıtların tekrar dinlenmesi sonrasında haklı olduğumu teyit ettiklerini ve çıkan ve çıkabilecek tüm masrafların total tarafından karşılanacağını belirttiler. tabi ki bu durum beni çok sevindirdi, yok canımızla deli gibi çalışarak kazandığımız bir kaç lirayı çoluğumuz çocuğumuz yerine böyle şeylere harcamak herkesin canını sıkar. ancak şu çağrımdan da vazgeçmiyorum, bu durum münferit olaylarla gündeme gelip, sosyal medyanın dayatmasıyla düzeltilip, sadece mağduru teselli edeceğine, sistemlerin doğru şekilde düzenlenip kimsenin mağduriyet yaşamamasını sağlamak yakıt firmalarının en önemli görevlerinden olmalı. muhtemelen ve umarım ki bu durumdan sonra total akaryakıt bana yeni bir mağduriyet yaratmayacaktır ama umarım bu konuda çalışıp kimsenin mağdur olmamasını başarabilirler. hepinize tek tek sonsuz teşekkürler. ekşinin gücü kendini yine gösterdi.
Sık geçen başlıklar
ekşi itiraf
1352
ekşi sözlük dertleşecek insan veritabanı
822
beşiktaş
389
masterchef türkiye
285
erkek yazarlardan kadın yazarlara sorular
277
öğrenildiğinde ufku iki katına çıkaran şeyler
258
kemal kılıçdaroğlu
232
bitcoin
231
galatasaray
231
fatih terim
193
ali koç
173
fenerbahçe
168
anın fotoğrafı
166
şenol güneş
163
muharrem ince
161
bedelli askerlik
149
ekrem imamoğlu
148
game of thrones
146
ikinci el otomobil piyasası
144
pazar sabahı erken kalkmak için bir neden
143
survivor 2022 all-star
142
survivor 2017
130
survivor 2016
118
arda turan
110
arda güler
106
bu saatte hala uyumama sebebi
105
borsa istanbul
102
mauro icardi
99
survivor 2020 ünlüler-gönüllüler
99
gibi (dizi)
98
masterchef türkiye 2023 all-star
98
mario gomez
97
meral akşener
92
aykut kocaman
88
fernando muslera
82
cristiano ronaldo
77
survivor 2024 all-star
77
2016 turizm krizi
74
lionel messi
74
cumartesi sabahı erken kalkmak için bir neden
72
devlet bahçeli
72
fikret orman
72
mustafa kemal atatürk
71
robin van persie
71
vodafone arena
71
yaran inci sözlük entry'leri
70
radamel falcao garcia
69
şu anda çalan şarkı
68
burak yılmaz
66
rusya ukrayna savaşı
66
çaylak onay listesi
65
selahattin demirtaş
63
okan buruk
62
emlak balonu
60
kızılcık şerbeti (dizi)
58
sergen yalçın
58
survivor 2021 ünlüler-gönüllüler
58
ufak tefek cinayetler
58
erkeklerden kadınlara sorular
57
müge anlı ile tatlı sert
57
2016 ekonomik krizi
56
ersun yanal
56
şu an okunan kitap
56
masumlar apartmanı
55
ricardo quaresma
54
muhammed kerem aktürkoğlu
53
sinan oğan
53
vitor pereira
53
survivor 2018 all-star
51
vatanım sensin
50
oğuzhan özyakup
49
ozan tufan
49
ümit özdağ
49
üstteki yazarın nickinin düşündürdüğü
49
aziz yıldırım
48
cenk tosun
48
yaran facebook durum güncellemeleri
48
2018 ekonomik krizi
47
ismail kartal
47
neden sevgilin yok
47
altay bayındır
46
çağla tuğaltay cinayeti
44
donald trump
43
sabire meltem banko
43
suriyeli sığınmacılar
43
an itibarıyla yazarların nerede olup ne yaptığı
42
kim milyoner olmak ister
42
vincent aboubakar
42
igor tudor
41
jorge jesus
41
mesut özil
41
behzat ç.
40
pfizer biontech covid-19 aşısı
40
yüzüklerin efendisi (dizi)
40
jan olde riekerink
39
#pınarürünleriboykot
38
beyaz futbol
38
cüneyt özdemir
38
nevşin mengü
38