Sık geçen başlıklar

yurtdışındaki eğitimli türklerin birlik sorunu 2

ekşi'de gör
biriyle tanıstım, gayet presentable olmasina ragmen sosyal yetenekleri zayif
kizlar cocuga tav olmasina ragmen, cesaret gosterip adim atamayan bir tip

beraber zaman gecirdik, nasil davranmasi gerektigi konusunda fikir alisverisi yaptik
kiz arkadas edindigi zaman geldi, yaptiklarimizi unutup fiziksel saldirida bulundu

konu; tanıstıgı kızın bana iftira atması. "kanka nedir bu?" diye sormadan,
direkt suclama ve direkt fiziksel mudahaleye maruz kaldim. enteresan!

zaten kolay kolay guvenebilen bir tip degilim, bir kez daha kendimi hakli buldum
bir insana "italyan'a benziyorsun" dendiginde, "tesekkur ederim" diyorsa, direkt silin!

kendi kimligiyle barısık olamayan bir insan, kimseyle barısık olamaz!
kisinin once kendisiyle, ailesiyle, mahallesiyle, milletiyle, insanlikla barisik olmasi sart!

"ispanyol'a benziyorsun" diyen bazılarının kafasindaki turk algisi da sıkıntılı
beni rahatsız eden konu bu, en azından benim gozlemledigim kadariyla

ne zaman kendimi iyi hissetsem, guzel bir is cıkarsam pesine gelir hemen
"aaa hic turk olacaginizi tahmin etmezdim" nedir yani bu? resmen hakaret!

almanlar, fransızlar, isvicreliler, ingilizler alabildigine patriotiktir.
kendi kulturlerini birazcik sana katabilirlerse, mutluluktan havaya ucarlar

biri digerinden ustun, ya da alcak diye bir sey tabiki yok, olamaz da
ama turk kulturunun kendine has incelikleri var, ve alabildigine asil bir milletiz

ben hollanda'li kizlara oturmalari icin bir beyefendilik yapip yerimi verince tav oluyorlar
biz boyle ogrendik yani, kulturumuz bu. kadin icin kapiyi tutarsin, misafiri iyi agirlarsin vs.

buna sahip cikmamiz, yasatmamiz lazim. bunu yapacak yegane kisiler bizleriz.
turk tarihi, turk kulturu, turk dili en az ingilizinki, almaninki, fransizinki kadar degerlidir.

ve bunu gostermemiz gerektigini dusunuyorum.
yoksa kimliksiz oluruz, asimile oluruz, yok oluruz.

ama olmayacagız, bu millet capulcu arap emperyalizmini devirmek uzre,
kendi kimligine donen turkiye, dunya'ya seviye atlatır, cok net! yapacagız da!
hakkında sadece bir gözlemimi bir de fikrimi söyleyip kaçacağım sorundur.

türkiye'den göç eden ve bir daha dönmek istemeyen çoğu kişide bir ortak nokta vardır. bunu benden başka fark etmiş olan insanlar da vardır. gözlemlediğim ortak nokta yurt dışına göç eden çoğu türkün ortalama türk insanından nefret ediyor olmasıdır.

ben bunu gözlemledim. yurt dışına yerleşen çoğu kişi ortalama türk insanından nefret etmektedir. bıkmıştır. ne kadar eğitimli olursa olsun bir daha türkçe konuşan bir kişiyle daha muhatap olmak istemeyenler var.

son zamanlarda türkiye'deki sokak röportajlarına bakarsanız o insanlara hak vermemek mümkün değildir. burada bulunan bu kadar sığırın arasında uzun yıllar yaşamanın ardından yurt dışında az buçuk adam yerine konup medeniyet gördükten sonra kimse bir daha sığır sürüsüne katlanmak istemiyor. bu yüzden de yurt dışında bir türk bir başka türkle karşılaşınca çok fazla muhatap olmak istemiyor. karşısındaki insan ne kadar kaliteli bir insan olursa olsun çağrıştırdığı imajdan ötürü katlanılmaz bir hale geliyor.

bu insanlar türkiye'de yaşamaktan ve türk insanına katlanmaktan bıkmış durumdalar. e yurt dışında da türkiye ve türk insanı ile muhatap olmak zorundalar mı? hayır. dolayısıyla bir türk bir başka türkü görünce gayet de muhatap olmak istemeyebilir. yapmayı sevmediğiniz ve yapmak zorunda olmadığınız bir eylemi gerçekleştirmezsiniz. türk olup da türkiye dışında türk gördüğü anda kaçan insanlara ben hak vermekteyim.

edit : mesajı kapattım canlarım. boşuna sayfalarca küfür döşeyip kendinizi yormayın. türkiye'de yaşıyorum. yurt dışında yaşıyor ve anlattığım gibi türklerden bıkmış olsaydım belki burada da yazmazdım.