yazılım kursuna gittim, 6 ayda yazılımcı oldum 2-3 senede 3000 küsur euro maaşa ulaştım diyen kimseye inanmayın.
yazılım kursuna giderseniz ne olacağını ben söyleyim. öncelikle 6 ayda ancak basit kodları yazabilecek seviyeye geleceksiniz. 6 ay kadar bir yerlerde ücretsiz staj yapmanız gerekecek. 1 yılın sonunda ancak junior pozisyonlara başvurabilir hale geleceksiniz fakat kimse size asgari ücretin üzerinde maaş vermeyecek. sektörde 8 yılınızı doldurduysanız, ingilizceniz advanced seviyedeyse ve kendinizi bu sürede çok iyi geliştirdeyseniz, ancak o zaman yurt dışına iş yapan şirketlerde o 3000 küsur euro’ları almaya başlayabilirsiniz.
bugün piyasada o kadar çok junior yazılımcı var ki boğaziçi’nde, odtü’de bilgisayar mühendisliği okumuş adaylar bile iş bulmakta zorlanıyor. yazılım işinin son yıllarda çok kompleksleşmesi ve çoğu şirketin junior yazılımcı istememesi de bu konuda baya etkili.
28.06.2024 · 30. sıra
constant time
27.06.2024 09:19