Sık geçen başlıklar

yaş büyüdükçe toleransın artması 1

ekşi'de gör
toleransın arttığına katılmıyorum hatta azalıyor ve hayatından insan ve olay çıkartmak kolaylaşıyor.

ancak,
fevri tepkiler ve şaşkınlıklar azalıyor,
empati artıyor.
bir zaman önce olsa taş üstünde taş bırakmayacak durumlar sıradanlaşıyor, dolayısı ile “olmaz bir şey, geçer” mottosu oturuyor,
hepsi kabul.

fakat,
bunların hepsi ancak durum tespitinde kişiyi sakinleştirir, durumu tolere etmek anlamına gelmez.

bir zamandan sonra,
sınırları tırnaklayarak çizilmiş konfor alanlarını zedeleyecek herhangi bir tavır yahut duruma karşı tolerans artışı önermesi oldukça romantik*.
hatta her türlü ilişkinin artık çok daha keskin sınırlarda olduğunu söyleyebilirim.

ne istediğini bilmek önemli,
ama ne istemediğinin idrakına varmış olabilmek çok daha önemli.
bu netlikteki kişilere toleransın artmış demek küfürle eş değer.

finalde,
45 yaştan bildiriyorum,
başlık altında yazılan çoğu önerme tolerans artışını değil sakinleşmeyi tanımlıyor .
birilerini bağırıp, çağırmadan göndermenin yahut artı değeri olmayan bir durumdan sessizce uzaklaşmanın adı tolerans değilse tabii.