Sık geçen başlıklar

whatsapp'ın devlet denetimine alınması 1

ekşi'de gör
baslikta cok sacmalanmis tekrar yaziyorum.

s. devlet isterse bunu yapabilir mi? super mega ultra uctan uca sifreleme beni korumaz mi?
y. yapabilir, korumaz, telefona fabrika cikisi/ulkeye girisi atacagi kucuk bir yazilima bakar. hic oyle signal processing havadaki elektrik dalgalarindan cikarim yapma gibi fantastik olaylara gerek yok :d sizin "private key" iniz zaten telefonunuzda duruyor. ama zaten boyle bir oem yazilimla private key e de ihtiyaci kalmaz. uygulamaya klavyeden yazilar gitmeden sniff eder olur biter.

s. boyle bir sey gerceklesir mi?
y. olmaz, devletin bunu yapabilmesi icin 10larca konvansiyon cignemesi lazim. bu durumda whatsapp dertlerimizin en kucugu olur.