ülkenin en büyük israflarından zorunlu askerlik hizmetinin, alt israflarından birisi.
eski bir askeri okul öğrencisiyim, 2006'da dönemin "kol kola yürüyenleri"nin, kendilerinden olmayanları tasfiye etme sürecinde mobbing ile "kendi isteğimle" ordudan ayrıldım. tabi daha sonra da zorunlu askerlik de yaptım.
okul dönemimde de, zorunlu askerliğimde de gördüğüm yegane şey bu ülkede yaptırılan zorunlu askerliğin başlı başına bir israf kalemi olduğudur. bir çok sosyolojik, kültürel tespit yaparım sayfalar alır.
maddi ve manevi olarak israftan başka bir şey olmayan zorunlu askerlik, çağın gerisindedir; gereksizdir ve savaşabilecek bir ordu ortaya çıkarmak için değil, dönen maddi çarkın işlemesi için devam ettirilmektedir. asker sayesinde kalkınan dandik ilçeler, para gören çakal esnaflar, ihalelerinden para yiyenler olduğu sürece de devam eder.
zorunlu askerlik hizmeti için kışlaya teslim olanların %60'ı işe yaramaz, uyuşturucu madde müptelası -rdm dediğimiz tipler- ve çoğu düşük zekadan muzdarip adamlar. askerlik süresince kaytarmaktan, kaynak tüketmekten, hastaneleri meşgul edip çarşı görmek için debelenmekten başka bir şey yapmayan şark kurnazı müptezeller. sürekli firar eden, emir dinlemeyen, dinletmeye çalışsan mağdura yatan çakma delikanlı oksijen israfı bu adamlara askerlik yaptırsan ne, yaptırmasan ne. bir tokat patlatsan şikayet edip, üzerine haklı çıkan sicil bozan bu barzolara zaten askerlik yaptıramıyorsun.
içerisini rambo üretim merkezi zanneden arkadaşlar var hala, uyanın gençler.
amacım askerliği kötülemek değil, sadece askerlik hizmetinin tam profesyonelleşmeye geçmesi zorunluluğunu belirtmek. kaynaklar optimum şekilde kullanılarak, tamamen profesyonel bir ordu inşa edilebilir.
israfı bile kediye köpeğe yedirmeyen bir tugayda askerlik yaptım; tugaya vekaleten komutanlık yapan albay köpeklerin varlığından o kadar rahatsızdı. köpeklere yiyecek verdirmemek için çöp kutuları başına nöbetçi çavuş koyduruyordu, yemekler sadece çöpe dökülsün diye. "etrafı kirletiyor" diye hayvanlara yemek vermeyi bile yasaklamış, hem ruhu hem vicdanı ölmüş adamcıkları subay yapmış sistem, benim gibi adamları elimine etti, üstüne de tazminata mahkum etti. kader.
final edit: belirttiğim yanlışları görmezden gelen, her şeyin aşırılığından aslında gözü kör olmuş, hala laf yetiştirmeye çalışan beyin fakiri fanatikler. bu atarlanmayı, vatansever adamlar ordudan ayıklanıp yerlerine cemaat/tarikatçılar yerleştirilirken de yapsaydınız da görseydik diyorum sadece. gerçekleri yüzünüze vuranlara mı vatanperver pozu veriyorsunuz? silah tutsun, yalandan üç-beş mermi atıp askerlik yaptım diyebilsin; belki savaş çıkarsa da söyleneni yapabilsin diye goril koko gibi eğitmeye çalıştığınız çapı belli adamlar mı faydalı olacaklar? lan siz orta öğretimde çırpı bacaklı ergen kızları kovalayıp, okuldaki hocalarınızla enseye tokat göte parmak muhabbet çevirirken ben 14 yaşımda babam yaşındaki adamlara komutanım çekiyordum iş bilmez sığırlar.