Sık geçen başlıklar

tek hakkınız olsa türkiye'de neyi düzeltirdiniz 6

ekşi'de gör
adaleti;
bu ülkede adalet ölmüş 17 aydır kızından ayrı bir baba yaz tatilinde kızını 1 aylığına istiyor hakim red veriyor.
hadi babayı cezalandırıyorsun amını yolunu siktiğimin evladı o 8 yaşındaki çocuğun günahı ne o babasını özlemiyor mu ?
siz insan değilsiniz yazıklar olsun size.
insanımızı.
çünkü akıllanmıyorlar.

bir insan kilitli olmayan, ama içeriye doğru açılan bir kapıyı boyuna itiyor, çekmek aklına gelmiyorsa, odada hapistir.
(bkz: ludwig wittgenstein)
adalet.
iyi düşünün adalet üzerine...
çok kapsamlı demek az gelir, tüm devlet unsurlarını kapsar.
mesela kendi vatanında üçüncü, beşinci sınıf adam olmazsın.
mesela liyakat gelir...
eğitim, sağlık, güvenlik, ekonomi kendiliğinden suyun yolunu bulduğu gibi yolunu bulur...
üniversite sınavında eğitim fakültesi giriş puanlarını tıp fakültesi seviyesinin biraz altında, öğretmen maaşlarını da bugünün şartlarıyla minimum 12 bin tl olacak şekilde düzenlerdim. lise son sınıfta, üniversite tercihi yapılırken "en kötü ihtimalle öğretmenlik yazarsın" algısını yok ederdim. bugün demokrasi diye yırtınan, en az onbinde birlik dilime giren pırıl pırıl boğaziçili, odtülü, vs. çocukların öğretmen olduğunu düşünsenize. sonra herşey kendiliğinden yoluna girerdi zaten. fakat ne yazık ki günümüzde at antrenörlüğü ile aynı puandan öğrenci alan öğretmenlik bölümleri var.
halkın kafa yapısı.

geri kalan herşeyin bozukluğu ondan kaynaklanıyor, onu düzeltmeden hiçbir şeyi düzeltemezsiniz.
(bkz: eğitim)

özellikle kadınların eğitimli olması için her şeyi yapardım. 1 tane bile cahil kadın kalmasın diye uğraşırdım. memleketin kaderi burada başlayıp bitiyor zira...