Sık geçen başlıklar

türkiye'nin sonunun suriye gibi olması 1

ekşi'de gör
pekala olabilir. olmaması için bir sürü bahane var, ama bir o kadar da olması için neden var, neden olmasın? ancak bu başlıkta "biz suriyeliler gibi değiliz, kaçmayız, vatanımızı kanımızın son damlasına kadar savunuruz, mustafa kemal'in askerleriyiz, şöyle yaparız, böyle yaparız, türkler öyledir, böyledir vs.vs." yazan arkadaşların iç savaş konseptini hiç anlamadıklarnı düşünüyorum. yahu beyler, iç savaş amerika'ya, rusya'ya, yunanistan'a, israil'e, ya da herhangi bir işgalci güce karşı verilen bir savaş değil, o başka bir şey. iç savaş, alevi komşuna, iki sokak ötendeki kürt tanıdığına, devrimci amca oğluna ya da izmirli laik teyze kızına karşı verdiğin bir savaş, alabildiğine vahşi ve kirli, kimsenin masum kalamayacağı, rezil bir olay, ve inan, belki o gün geldiğinde, bir taraftan olmak ve komşunu, yakınını öldürmek zorunda kalmak yerine kaçmak en doğrusu olacaktır, öyle kahramanlık filan sökmez.

neden olabileceğini de söyleyeyim, otoriter yönetimler sıkıştıklarında, halk desteğini kaybetmeye başladıklarında kitlesini yeniden arkasına almak için savaş çıkarırlar. bu savaş çoğunlukla dışarıdaki (sanal ya da gerçek) bir tehdide karşı açılır, afrin, pyd filan gayet iş görür. ancak buna cesaret edemediklerinde iktidarı kaybetmemek için iç savaş çıkarmaktan geri durmayacaklardır. nitekim bizde de, uzun boylu bir vatandaşın "iç savaş çıkarsa çıksın, ezer geçeriz" dediği rivayeti mevcuttur. o yüzden çıkmaz demeyin, şansınızı deneyin, size de çıkabilir.