ömür boyu çalıştırmak zorunda bırakacak seviyeyi aşmış fiyatlardır.
benzer birçok başlıkta da yazdım;
- 2010 yılında, 2 yaşındaki ilk motosikletimi 10bin tl'ye almıştım hem de para biriktirmiştim.
- 2012 yılında, sıfır ilk arabamı 42bin tl'ye almıştım, 24 ay vadeli kredi ile ve yine para biriktirmiştim.
- 2015 yılında araç kredim biter bitmez motosikletimi satıp, biriktirdiğim diğer para 3 yaşında ikinci motosikletimi 44bin tl'ye almıştım ve aynı zamanda ev kredisi ödemeye başlamıştım.
bunların hepsini, maaşlı çalışarak yaptım. yedim, içtim, eğlendim hem yurt içi hem de yurt dışına gezilere gittim, istediğim cep telefonlarını aldım, en güzel konfigürasyona sahip bilgisayarım oldu, en kalite kıyafetleri giydim, uzar gider...
2010 yılında aldığım maaş da 2.600 tl'ydi.
şu an ortalama 7bin tl maaş üzerinden hesap yapıyor olursak -ki yüksek bir ortalama-, yukarıdaki planı revize ediyorum;
-aynı motosiklet 77bin tl. kazandığım parayı hiç harcamadan motora harcamam lazım. yani imkansız.
-aynı aracın şu an ki fiyatı 180bin tl. 24 aylık vade ile maaşı hiç harcamamış olsam bile alamıyorum ki anapara üzerinden hesap ediyorum.
-aynı ikinci aldığım motorun şu an ki fiyatı 189bin tl. malum, yine hiçbir şekilde alamıyorum. girdiğim ev kredisinden, yiyip içmelerden, gezmelerden bahsetmiyorum bile.
insanların köle gibi çalışıp, hiçbir şey elde edemiyor olmasının sorumlusu ben değilsem, kim diye de sormak geliyor içimden.
edit.
06.03.2021 · 39. sıra
issox
05.03.2021 10:27 ~ 11:33