Sık geçen başlıklar

türkiye'de okuduğunu anlamama oranının %40 çıkması 2

ekşi'de gör
burada bir de şöyle bir durum var. muhtemelen bu tarz bir testi, objektif olması açısından, sabit, anlaşılır bir metinle yapıyorlardır. ancak, %40 popülasyonun bir kısmının okuduklarını anlamadıkları gibi yazdıklarının da okunabilir olduğunu sanmıyorum. hal böyle olunca, okuduğunu anlamama oranı daha da artıyor.

yeri geliyor, bir mevzuat oluyor, yeri geliyor teknik bir doküman oluyor düşünüp duruyorsun.

edit: imla
iyimser bir orandır. üç paragraflık herhangi bir yazıyı halkımızın anlama oranının yüzde yirmiyi geçmediğinie eminim.
ondan da öte okumaz bizim millet. okumayı sevmez. okuduğunu anlayandan da nefret eder.