Sık geçen başlıklar

sivas'ta kocası tarafından bıçaklanan kadın 1

ekşi'de gör
allah aşkına şu görüntüye lütfen bir bakın. adam kadını herkesin ortasında çekiyor, kadın yardım çığlıkları atıyor, millet, arkadaşlarını aslanlar yerken otlanan antiloplar gibi kafasını kaldırıp bakıyor. yahu burası sivas değil mi? ramazanda sigara içseler bi ton dayak atmaya toplanan adamların cesareti nerede? hadi onu geçtim, hadi esnaf, sizin gücünüz garibana yeter eyvallah.

ben onu bunu da geçtim, çoluğunuz çocuğunuz bu görüntüyü izliyor. şu görüntüleri izleyen çocuk da genç de kadın da travma yaşar. adam herkesin ortasında bıçağı sakin sakin çıkarıp yolun ortasında kıyıyor kadına. bu mu istediğiniz gelecek, bu mu kafanızdaki toplum. ben eşek kadar adamım, "ulan allah kahretsin ne izledim lan ben" dedim, tüylerim diken diken oldu, gerildim, ben yaşamış gibi oldum.

onu da geçtim, şu adamla aynı iş yerinde, aynı ortamda çalışmak ister miydiniz? böyle insanların toplumda varlığı sizi rahatsız etmiyor mu? bu adamın varsa arkadaş çevresi, tanıdığı, iş arkadaşları, hiç bu adam bu noktaya gelene kadar emare göstermiş mi merak ediyorum, ya da bu tip bir şiddete meyleden davranışları olmuş mu? bu toplumda bu kadar psikopat çıkıyorsa, acaba muhabbetlerimizin içinde şiddet, psikopatlık ne kadar normalleşti.

kendini ülke genelinin yaşadığı sorunlardan kurtaranlara sesleniyorum. zenginlere, durumu iyi olanlara, orta üst ekonomik seviyede olanlara. çoluğunuzu çocuğunuzu en iyi okullara gönderseniz de, en korunaklı sitelerde yaşasanız da, o çocuklar gene televizyonu açınca bunları görecek, metroya toplu taşımaya binerlerse yan yana bu insanlarla oturacaklar, hadi toplu taşımaya tenezzül etmediler, lüks araçlarıyla sokakta gene bu toplum ortalması çıkacak karşılarına.

bu haber tek başına, istisna olsa içim yanmaz, ama sürekli böyle haberler, sürekli akıyor. bir kişi de mesele edinip "yahu bu toplum nereye gidiyor, ruh sağlığımız yerinde mi, bir konuşalım" demiyor, demek aklına bile gelmiyor o denli normalleşmiş. teke tek mi yapar, başka bir programda mı yapılır bu konu mesele bilmiyorum, ama ekonomi politika düzelir de toplumsal yozlaşma öyle kolay düzelmez, akıl sağlığı için bir nesil geçer, o da çaba ve emekle, kaldı ki bu da yok.

gerçekten gazeteciler ya da tv yapımcıları, hiç mi umurunuzda değil, illa bir gün yakınınızın başına benzeri bir şey mi gelmesi gerekiyor bir şeylerin konuşulması için? ülkeye gerçekten kalıcı bir katkıda bulunmak isteyen, toplumsal şiddet ve ruh sağlığını masaya yatırsın, her gün, her hafta, ne yapılabileceğine dair bir farkındalık yaratsın yoksa bu haberler, bu istatistikler, bu yoğunluk geleceğin ipotek altına alınması demek. ha diyorsanız ki ülke meksika olsun, ben kazandığıma bakar zerre umursamam, ona birş ey diyemem, zaten akıl sağlığının sınırları çoktan aşıldı ya...