Sık geçen başlıklar

rusya iran ve çin'le lira ile ticaret yapacağız 1

ekşi'de gör
normal vatandaşın anlamadığı durum şudur;

amerikan doları modern dünyada sadece bir para birimi değildir. ortak bir ölçü birimidir. metre gibi kilogram gibi, bar gibi bir ölçü birimidir. ülke borcunuz, alacağınız, sermayeniz, arabanızın değeri, maaş düzeyiniz amerikan doları ile ölçülür ve karşılaştırılır.

dolayısıyla çin’den diyelim ki rüzgar türbini alacaksınız. çin malı 20 kw bir rüzgar türbini 35.000 usd’dir. =>>

artık lira ile işlem yapmak istiyorsunuz. 35.000 usd x 4,86 = 170.100 türk lirası eder. bundan bir tane aldınız.

iki hafta sonra bir tane daha almak istiyorsunuz. kur da değişti bir usd 5,10 tl oldu.

35.000 usd x 5,10 = 178.500 türk lirası. yani yerel parayı kullanmak döviz bulamıyorsanız tek çaredir ama hiçbir sorununuzu çözmez. hayatınıza kaldığınız yerden devam edersiniz. bu arada bu yerli para işini ekonomi teorisinde sadece “satılacak yüksek değerli mal” sahibi ülkeler yapabilirler. çin teknoloji ve yeraltı kaynakları satacak. rusya petrol ve gaz satacak. siz ne satacaksınız?