hepsi birbirinden iğrenç. dahası, bir erkek bir kadının estetik yaptığını öğrendiğinde içgüdüsel bir soğuma gelir. bu bir varoşlaşma, ama şaşırmıyorum. aynı kadınlar, ev, araba, maddiyat pornosuna dayalı bir beklenti içinde erkeklerden, aynı kadınlar, salt yapay bir güzellikle daha güçlü bir özdeğere sahip olacaklarını düşünüyorlar. karakteristik zayıflık, değer eksikliği, özgüvensizlik...
kusura bakmayın da her yaptığınız saçmalık için "toplum bunu istiyor, insanlar bunu istiyor, baskı var" demeyi bırakın artık. işine gelince yaşam kişisel, işine gelince "ama mahalle baskısı var" demekle (bkz: olmuyor oynayamayan gelin yerim dar der) siz dışınız batılı ve bireysel görünen, burnundan kıl aldırmayan, içiniz dibine kadar doğulu bir tutarsızlıkla yaşarsanız, istemsizce yarattığınız toplum da buna evrilir. toplumun belkemiği kadındır kimse kusura bakmasın.
biri yukarıda ince dudaklı olmanın zararlarından bahsetmiş. doğal ve güzel bir ince dudağa sahip birçok aktrist var, aksine ben oldukça çekici buluyorum, hafif kırık ve karakteristik bir burnu da. behzat ç.'de savcıyı oynayan seda akman müthiş çekici bir kadındır mesela, burnunda hafif bir deviasyon var, o burun, yüzüne asalet katmaktadır. kendisi çok kalın dudaklı bir kadın da değil. bunun gibi birçok örnek verilebilir.
ama dediğim gibi, dünyayı görünen göstergeler endeksine göre yorumlayacak kadar basit bir perspektiften bakarsan, estetikle değerli hissedersin, tam hissedersin ama aksine, birbirinin kopyası iğrenç kalın dudaklar ve yapay bir burunla, suratından silemediğin değersizlik hissiyle ve muhtemel suratsızlıkla yaşamda daha iyi bir yere gelemezsin. o güzellik zaten bir yere kadar devam edecek, en büyük yatırımının güzellik olduğunu düşünüyorsan, rasyonel erkekleri yitireceksin. üstüne üstlük yaşla beraber suratın çökecek, vücudun deforme olacak, üstüne sahip olduğun estetik yığınıyla seni zaten değersiz gören adamlar dışındaki kümeyi de elemiş olacaksın. kendi ayağına sıkmaktan başka nedir ki bu?
valla kişisel seçimdir tabii fakat bir ülkenin kadını bu kadar maddiyata tapınmamalı, tapınıyorsa, maddiyatla ezildiğinde de ağlamamalı. yaşamı olması gerektiğinden karmaşıklaştırıp, sonra bombok yerlere savruluyorsunuz, ne yazık...
04.12.2023 · 30. sıra
bozdoganli
03.12.2023 00:02