Sık geçen başlıklar

patiswiss 5

ekşi'de gör
"beyaz yakaların gazı bittiyse tekrar başlayalım" demişler zaar.
açılın ben gıda mühendisiyim!.

sonunda bize de ortamı boşaltıp, caka satacağımız bir vaka analizi çıktı. öncelikle gündemden çok geride kaldığım için hayıflandım. ancak her mecrada karşıma çıkınca “du bakalım, bu nedir!” diye uğradım.

basit bir tedarik zinciri muhafaza koşullarının sağlanamaması durumu. küfün oluşmasında başlıca etmen nemdir. belli ki son tüketiciye varıncaya kadar gıda güvenliği zinciri kırılmış. evet analiz burada bitiyor. dolayısıyla mesleki bilirkişilik de.

gelelim ceo hanımefendiye. o nasıl üslûptur allah aşkına! eğitim düzeyi, kullandığı kelimeler, kurduğu cümleler… bu ülkede zincir marketler rafına ürün yerleştirmenin bir maddi bedeli vardır. belirli bir zaman karşılığında raf kiralarsınız. (bkz: sku). çok alanım olmadığı için işin erbabı pazarlamacı arkadaşların bu konuda aydınlatması çok daha doğru olacaktır. gelelim zincir marketlerde ürünün satılabilmesine. bu bir başarı mıdır, emin değilim. eğer o ürün talep ediliyorsa başarıdır olarak bakmak lazım. belli ki hanfendi bu “kısmi başarıyı” tamamen kendisine yormuş olacak ki “kibir” gözlüğünü takmış. ancak, kibirin düşünemeyeceği insan yok.

iyi tarafından bakarsak, oldukça eleştirilebilir olan bu vaka, gelecek mba ve işletme öğrencilerine mükemmel bir “study case” fırsatı sunacaktır.
vergi levhaları buysa
şahsım kadar yıllık vergi vermeyen şirkettir.

koskoca firma yahu, elif hanımın bir çift ayakkabı parası kadar yıllık vergi ödemiş olabilir mi gerçekten?

araştırılması için cimer'e yazdım sonuçları paylaşırım.

edit :
başvuru 21.04.2024 23:52 tarihinde cimer tarafından hazine ve maliye bakanlığı tarafına sevk edildi.
sadece türkiye'deki değil; tüm dünyadaki işletme okullarında vaka analizi (case study) olarak işlenmesi gereken bir adet girişimci (entrepreneur) ve bozuk ruh haliyle markasını yerle bir etme hikayesine konu olan çikileta markasıdır.

çok şükür ki böyle canavarca hisle saldıran bir kadına 5 kuruşum bile yâr olmamış. hem kendinin hem toplumun sağlığı için şirketi kapatıp hastaneye yattığı günü görmek dileğiyle...