dışarıdan yeme içme olayını çok büyük ölçüde bitirdik. kahveyi evde içiyoruz, alkolü sahilde içiyoruz, yemeği evde yiyoruz. mecburiyetten dışarıda yemek içmek zorunda kalırsak ikea'nın restoranında veya belediye işletmeleri olan sosyal tesislerde olması gereken fiyatlara yiyip içiyoruz.
Sık geçen başlıklar
pahalılık ile değişen tüketici davranışları 3
ekşi'de göreşimin doğum günü için şöyle bi kısa tatil yapalım dedik. sapanca otelleri bile gecelik 12 bin lira filan.
balkan turu yapıyoruz biz de şu an.
gecelik konaklama 1500 lira civarı
uçak bileti 5000
ara transferler 2000 desek
yeme içme extra giderler 4000 desek
15 bin küsüre 3 gece konaklamalı, 3 ülke görmeli tatil yapıyoruz.
1-2 saat önce dünyanın en lezzetli köftelerini yemiş olabiliriz. kaç para biliyo musunuz? kişi başı 60 lira.
biz ülkemizde ağır bir şiddet altındayız her koldan. ekonomik sosyal psikolojik.
türk esnafına para kaptırmamaya çalışma refleksi oluştu resmen hepimizde.
balkan turu yapıyoruz biz de şu an.
gecelik konaklama 1500 lira civarı
uçak bileti 5000
ara transferler 2000 desek
yeme içme extra giderler 4000 desek
15 bin küsüre 3 gece konaklamalı, 3 ülke görmeli tatil yapıyoruz.
1-2 saat önce dünyanın en lezzetli köftelerini yemiş olabiliriz. kaç para biliyo musunuz? kişi başı 60 lira.
biz ülkemizde ağır bir şiddet altındayız her koldan. ekonomik sosyal psikolojik.
türk esnafına para kaptırmamaya çalışma refleksi oluştu resmen hepimizde.
dışarıda yemek yemiyoruz. arada sırada gittiğimiz sinema, konser, kutlama vs etkinlikleri bıraktık. marketten ancak elzem şeyleri alıp çıkıyoruz, "ay canımız çekti şunu alıp yiyelim"ler bitti. kaşar, tereyağı, kaliteli peynir vs almıyoruz, bitti. et tüketimi ayda bir'e kadar indi. 90'larda muz yiyemezdik derler; şimdi de canımızın çektiği şeylerin yarısını alamıyoruz. kuruyemiş almıyoruz. kıyafet zaten yok, eskilerle idare... üç yıldır tatile gitmedik. eskisi gibi haftasonu yakın bir yere kaçalım olayımız kalmadı. en kötüsü de önümüzü göremediğimiz için her daim huzursuz, her daim tedirginiz.
ve biz, üniversite mezunu, iki kişinin çalıştığı, orta gelir dilimindeki bir aileyiz. gerisini düşünemiyorum.
sebep olan herkesin abv.
ve biz, üniversite mezunu, iki kişinin çalıştığı, orta gelir dilimindeki bir aileyiz. gerisini düşünemiyorum.
sebep olan herkesin abv.