Sık geçen başlıklar

osmanlı viyana'yı alsaydı 1

ekşi'de gör
hiçbir şey olmazdı. neden? çünkü budapeşte, atina, bükreş, belgrad'ı da almıştı. ne onlar açısından ne de bizim açımızdan pek değişen bir şey olmadı. bunun sebebi ilkin o dönemde kapitalist aygıtların gelişmemesi, ikincisi osmanlı savaşlarının en büyük amacının ekonomi olmasıdır. osmanlı imparatorluğu, o çağda benzerlerinin de yaptığı gibi fethettiği yerlerden tek beklentisi, ödemelerini düzgün yapmasıdır.