adama bak 50 binin 4-6 katı olmalı yazmış. iyice ergen yuvası oldu sözlük.
karı koca memur veya öğretmen maaşını baz alırsanız orta sınıfı bulursunuz. türkiye hep böyle olmuştur karı koca çalışan memur orta sınıfın tam ortasını gösterir. asgari ücreti n 3-4 katı maaş almaktır. karı koca eve 90-100 bin giriyorsa veya siz tek çalışıyor eşiniz çalışmıyorsa sizin en az 100 bin almanız lazım. yani 3 bin dolarlık gelir eşittir orta sınıf. 150-250 aralığı giriyorsa orta-üst sınıf olursunuz.
250 üstü iseniz yani 9-10 bin dolar üzeri varlıklı sınıf ama en asgariden ucundan kıyısından girersiniz bu sınıfa.
alttaki ergen de ekonomi bilmeyenler demiş. prof dr sadi uzunoğlu ki görüşlerini çok beğenirim bak ne yazmış o kurlara göre şimdiye çevirince de orta sınıf 90-100 binlere geliyor:
kaynak https://gazeteoksijen.com/…-sinif-sayilirsin-155203
"bence artık 25 bin lira geliri olan dört kişilik bir ailenin orta sınıf olarak adlandırılması çok da doğru bir yaklaşım değil. bu rakamın daha yüksek seviyelere çekilmesi lazım. yani en az 40-50 bin lira girecek ki bir eve, ‘orta sınıf’ diyebilelim. bu da şu anda üst düzey yöneticilerin aldığı maaştır. "
not usd o zaman 16,48 tl.
06.02.2024 · 48. sıra
onebee
05.02.2024 13:41 ~ 13:51