Sık geçen başlıklar

olası istanbul depremi sonrası kaçış planı 2

ekşi'de gör
baştan sona tek tek okuduğum planlar.

1 kişi de evime yakın kışla var oraya giderim dememiş. ne acı bir şey. nasıl yazık ettiler lan bize. boyları devrilesiceler.

bedeviler gibi ordusuz topluluğa çevirdiler iki bin senedir asker olan milleti. her tüten ocaktan, orduya en az bir mehmet veren milleti. sırf bu işkilli büzükler, darbe hezeyanlarıyla işkillenmesin çekincesiyle... ne çareler düşünüyor insanımız! deprem gibi harap ve bitap bir vaziyette sağ çıktığı halde ölmek pahasına.

6 şubat günü, benim üzerimden komşu çocuğun canı üzerinden size bunu dikte ettiler. sivil toplum kuruluşundan medet umacaksın dediler alt metinde.

henüz bir yıl geçmeden, şimdilerde ağızlarında bir vahdettin'dir gidiyor. akdeniz'de gavur gemisi yüzerken üstelik... bizi neye sürüklemekteler?
arabamda paketlenmiş halde,

8 kutu ton balığı.

4 kutu barbunya.

16 paket tuzlu ve şekerli krakerler.

16 paket meyve suyu.

16 tane küçük su.

ülkedeki tüm depremleri yaşamış biri olarak ve son depremdeki o ilk 3 gün yiyeceğe ve içeceğe ulaşamadığımı hatırladığım için bu sefer göçük altında kalmaz isem yiyeceklerim hazır olsun.

ha bir de 10 tane çorap.

30 cm karda çorapsız kaçtığımız için ayaklarımız donmustu.

la ayakkabı koymayı unuttum. yarın bot falanda koyayım.

edit : powerbank de koyun. inanın telefon çok lazım olacak.
hem sevdikleriniz ile konuşur hemde kafanız dağılır.
bizim ki 2. gün bitmişti.

edit 2 : motor yağı falan da araba yağları hazırda bulunsun. benzinlikler de mal kalmamıştı.

edit 3 : ilaçlarınız da bulunsun.

babamın kalp, seker , tansiyon ilaçlarını almak için eve çıktığım da 2 defa daha salladı.
gerçi 5 dk bir sallıyordu.

o gün 10 larca artçı deprem oldu.

edit 4 : depo her zaman full olsun benzinliklere yakıt kalmamıştı.
yanan benzin ışığı ile sivas gürün'e gittik.

edit 5 : 1999 gölcük - düzce depremlerinde istanbul'da öğrenciydim.

2020 de elazığ depremi. bize 30-40 km idi merkez üssü.

2023 6 şubat depremleri.

sonrasında bize yine merkez üssü yakın olan

aynı gün olan 6.0 5.8 ve 5.7 malatya depremleri.

sonrasında yine yine merkez üssü dibimizde olan 5 üstü depremler..

edit 6 : istanbul'da değilim sadece istanbullular için bilgi verdim.
nasipse izmire taşınacağım yakın zamanda.
izmirliler düşünsün ;)

edit 7 : ruh sağlığım iyi ama umarım olmaz ama olası 7.5 üstü depremi bir daha yaşarsam sokaklarda çıplak ayak ile hurricaneeee hurricaneee diye bağırarak koşacağım..