Sık geçen başlıklar

mustafa kemal'in batılı olalım takıntısı 2

ekşi'de gör
mustafa kemal'in getirdiği reform hareketlerine bakarsanız çoğu o zamanlar batı dünyasında gerçekleşmemiş şeyler idi. batı dünyası atatürk öldükten sonra 2. dünya savaşı diye bir olguyu çıkardı ve 2. dünya savaşından sonra şu an ki batı oldu. bu yüzden başlığı açan arkadaşlara katılmıyorum. atatürk'ün takıntısı batılıkla değil, modernlik, bilim, barış ve gelişmiş bir ülke kurma hayaliydi. ve bu hayaller o zamanlar batının içinde bulunduğu durumun dahi ilerisinde düşüncelerdi.

atatürk'ün sadece biz tarafından değil dünyada gelmiş geçmiş en önemli liderlerden biri olarak görülmesi de bu yüzdendi diye düşünüyorum.

edit: imla
bedevi vahhabilerin "dünyayı cehenneme çevirip cennette huri sikelim" takıntısının anasını sikip inlerine girmiştir.