"kuzey yarımküre’de temmuz’un sonunda başlayıp ağustos’un ortalarına kadar devam eden ve “çok sıcak günler” mânâsında kullanılan “eyyâm-ı bâhur” sözünün kaynağını...
demek ki "çok sıcak günler" anlamına geliyorsa "çok sıcak günler" denebilirmiş, değil mi sayın murat bardakçı? neden illâ ki "eyyâm-ı bâhur" o zaman?
yanlış anlaşılmasın, kelimenin kökeni ya da kendisiyle bir derdim yok ama son 3-5 sene öncesine kadar kimsenin dile getirmediği bir tabirdi bu, kimse kimseyi yemesin şimdi. yani tam olarak akp türkiye'sinde, siyasal islamcı türkiye'de yaygın kullanıma sokulan bir tabir. haliyle insanların altında bir çapanoğlu araması, anlamsız ve kel alâka bulması çok normal. bunun için gazeteye köşe yazısı yazmaya gerek yok.
"çok sıcak günler"se çok sıcak günler denir, geçilir. şekle sokmaya gerek yok.
05.08.2023 · 34. sıra
snidget
04.08.2023 18:36