Sık geçen başlıklar

metal müzik tarihinin en iyi introları 2

ekşi'de gör
“metal müziğin en güzel neleri yok ki introları olmasın?...” diyerek eksikliğini hissedip oluşturduğum liste.

bu müzik türünde intro kültürü önemli bir şey bildiğiniz gibi.* listeyi hazırlarken şarkıların "ayrı bir isme ve kimliğe" sahip olup kendinden sonraki şarkı ile bağlantılı olmasına özen gösterdim. çoğu tahmin edileceği üzere albümlerin ilk şarkıları… tabi “en iyi” diye listelememin kişisel etkisi yadsınamaz.* *

mutlaka unuttuklarım vardır ama aklımdakilerle başlayayım:

akustik gitarlar ile daha albümün başından gönülleri doyuran;
annihilatorcrystal ann

sakin sakin yükselen;
baroness - bullhead's psalm

bu da albümün ikinci şarkısı meselâ;
kreatorthe patriarch *

opeth deyince kalblerden huzur yükselir. nasıl da huşû içerisinde;
opethpersephone

akustik gitarla başlayıp distortiona yatay geçişiyle ciğerleri dağlayan;
lamb of godthe passing

senfonik, intro gibi intro. konsere de al, peşine hangi şarkıyı koyarsan koy sırıtmaz. öyle güzel;
cradle of filth - under pregnant skies she comes alive like miss leviathan

biraz alplere çıkıp dağ havası almak iyi gelir;
eluveitieorigins

sözleriyle ne anlatıyor bilmiyorum ama bir death metal albümü için gerekli olan kaotik havayı fazlasıyla sunuyor;
at the gates - el altar del dios desconocido

yalnızca distortion gitarlarla melodik tatlar;
carcass1985

"çalın davulları" diyerek yola koyulmuş erenler... melodiler çok güzel;
exodus - a call to arms

kimisi üflemeli çalgılarla içimizdeki uhrevi boşluğu doldurur;
amaseffersorrow

kimisi de ortadoğu'nun içinden seslenir;
myrathintro

fondaki ney sesleriyle at üstünde yol alırmış hissiyatı veriyor. ülkemizden gelsin;
pentagram - we come from nowhere

yine ülkemizden 1001 gece masalları ile;
almora - 1001 nights

bir senfonik death metal albümünün açılışı tabii ki senfonik olur;
fleshgod apocalypse - marche royale

solo gitarlara doyuran performansıyla harika bir albüm açılışı bence;
megadethdialectic chaos

kafaya taş düşüren etkiyle bir anda girip sakin melodilerle devam ediyor. melodisiyle kalp ısıtanlardan;
misery indexurfaust

yoğun melodik ve distortionlu gitarlar... en sevdiğim intro türleri;
testament - for the glory of

piyano tuşları ve geriden gelen koro vokallerle;
trivium - the end of everything

bu şarkı albümün ortalarında. hattâ herhangi bir şarkının introsu da değil fakat albümü dinleyince sonraki şarkı ile bağını siz kuruyorsunuz;
ghost - devil church

yine albümün ortalarından ninni gibi, intro gibi intro;
lamb of god - barbarosa

mistik havasıyla oryantal tatlar veren pek sevimli bir örnek;
shokran - blood

agresif bir albüm için pek güzel bir başlangıç;
the haunted317

her intro entsrümantal olacak diye bir kural yok tabi. güzide bir örneği;
system of a down - soldier side / ıntro

opeth'ten piyano tuşlarıyla rüyalara götürüp güzel şeyler hatırlatan bir eser daha;
opeth - heritage

birazdan manifesto okunacak. çal be kreator;
kreatormars mantra

gitar tonlarına kurban. yine ülkemiz sınırları içerisinden gelsin;
pentagram - tigris

zillere vurdukça headbang yapma isteği doğuran pek güzel rock'n roll introsu;
the sword - the sundering

"birazdan burada kötü şeyler yaşanacak" havası veren bir intro. gönül telini titreten melodisi ile;
whitechapelrise

***

benim aklıma bir çırpıda gelenler bunlar. belki sonra ekleme yapıp listeyi güncellerim... introları seviyoruz, kimi albümler pata küte başlasa da böyle şeyler farklı bir tat veriyor genel olarak.

bir sonraki "metal müzik tarihinin en iyi x'leri" başlığında buluşana kadar; beni özleyin anacığım, baaay...

edit akbayram: arkadaşlar mesaj kutum ve telefonum kilitlendi. bir şeyi açıklığa kavuşturmak isterim: burada bahsettiğim introlar tamamen "başka bir ismi olan" farklı; geneliyle kısa olan şarkılar... başlık içerisinde bir-iki örnekten başka tamamen farklı örnekler vermişsiniz. bir sürü metallica örneği görüyorum meselâ. benim bahsettiğim introlarda metallica'dan tek bir örnek bile yok...
lütfen bu ince çizgiyi anlayıp ayıralım.

editcan: azorahai nickli dost bu listeyi spotify'de listelemiş. kendisine tıpkı bir türkü programı konuğu gibi "emeğine, yüreğine sağlık" deyip devil horn ile selamlıyorum.
https://open.spotify.com/…si=8un122qyqpo0qsaotdiowq